مدیران خودروعصر اعتبار

اینفوگرافی: توسعه‌ی حمل‌ونقل محور (TOD)

عصر ساختمان- توسعه‌ی حمل ونقل محور (Transit Oriented Development) یا به اختصار TOD رویکرد اصلی در ساماندهی کاربری اراضی در شهرهای پر ازدحام امروزی است.

اینفوگرافی: توسعه‌ی حمل‌ونقل محور (TOD)
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از رویدادهای معماری، امروز، بسیاری از جوامع در حال تحقیق و برنامه‌ریزی برای توسعه‌ی شهری حمل‌ونقل محورهستند. توسعه‌ی حمل‌ونقل محور شهری به‌عنوان ابزاری برای توسعه‌ی هوشمند، اعطاکننده‌ی سرزندگی به بستر روبه‌زوال درون‌شهری و بسط دهنده‌ی شیوه‌ی زندگی مردم در نظام برنامه‌ریزی کنونی جهان، در کانون توجه برنامه‌ریزان و طراحان شهری قرارگرفته است. مهم‌ترین دلایل گرایش به توسعه‌ی حمل‌ونقل محور را می‌توان چنین برشمرد: افزایش ازدحام ترافیکی در سطح شهرها، سرزندگی گمشده در فضاهای شهری مدرن و آلودگی ناشی از استفاده‌ی خودروهای شخصی و آثار آن بر زمین، ناتوانی سامانه‌های حمل‌ونقل عمومی در کاهش این مشکلات بدون در نظر گرفتن دیگر عوامل تأثیرگذار بر توسعه‌ی شهری مانند الگوی سفرهای غیر کاری، متغیرها و نیروهای تأثیرگذار بر بازار و عامل حیاتی کاربری زمین.

    توسعه‌ی حمل‌ونقل محور درواقع نوعی یکپارچگی عملکردی میان کاربری زمین و حمل‌ونقل را از راه ایجاد جامعه‌ی متراکم، کاربری مختلط و ایستگاه حمل‌ونقل قابل‌دسترس توسط پیاده به وجود می‌آورد و برای ساختن چنین محیطی نیازمند اصولی است که برخی از مهم‌ترینشان را در

    اینفوگرافی زیر می‌بینید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی