مدیران خودروعصر اعتبار

باغچه کوچکتان را اینطوری تزیین کنید

عصر ساختمان: برخلاف تصور عده بسیاری برای طراحی و تزیین باغچه مدرن، با محدودیتی در زمینه انتخاب گل و گیاه روبرو نیستید. در حقیقت باغچه های مدرن آزادی عمل زیادی به شما برای خلق ایده های جالب و نو می دهد.

باغچه کوچکتان را اینطوری تزیین کنید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وب‌سایت اتاق، گزینه های موجود برای زیباسازی کف باغچه نیز بسیار زیاد هستند مثلا می توانید از چمن های سبز روشن با قامت کوتاه استفاده کنید یا از چمن های تیره تر با رشد سریعتر و قامتی بلند تر. همچنین بعضی از افراد ترجیح می دهند به جای چمن بیشتر کف باغچه را با سنگ یا چوب طبیعی بپوشانند که البته ظاهری نزدیک تر به طرح های مدرن دارد.

برای رسیدگی و تزیین باغچه های مدرن حتما لازم نیست به هرس همیشگی گل و گیاهانتان بپردازید یا چمن ها را مرتبا کوتاه کنید. این موضوع کاملا بستگی به سلیقه و نظر شما دارد؛ اگر از باغچه ای پر حجم و شلوغ خوشتان می آید، اجازه بدهید چمن ها و گیاهان شما بیشتر رشد کنند.

البته برای ایجاد ظاهری شیک در باغچه منزلتان از ترکیب دو گزینه نیز می توانید استفاده کنید. مثلا قسمتی از باغچه ها را اصلاح کنید و قسمت دیگر را به حال خود رها کنید. خاصیت باغچه های مدرن در همین است که انعطاف پذیری بالایی در انتخاب شکل ظاهری باغچه دارند.

یکی از راه حل ها برای ایجاد فضای سبزی دلپذیر و دوست داشتنی در حیاط منزل، مشخص کردن دقیق خواسته تان از یک محیط باز و سرسبز است. برای اینکار باید بدانید که چگونه می خواهید از فضای بیرونی منزلتان استفاده کنید.

برای مثال همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید، خانه دار قصدا داشته با قرار دادن میز ناهارخوری جمع و جوری از حیاط برای میل غذا در روزها و شب های خنک سال استفاده کند، بنابراین قسمت وسیعی از حیاط کوچک خود را با چمن های سرسبز بلند پوشانده و قسمتی هم برای قرار دادن میز غذاخوری و صندلی های برای نشستن تعیین کرده است.

روش جذاب دیگر برای تزیین دکوراسیون حیاط با فضای سبز استفاده از رنگ های چیره و غالب است. این کار را هم می شود با گل و گیاه رنگارنگ کرد و هم با مبلمان راحتی مخصوص حیاط خانه. همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید در این حیاط از صندلی های راحتی با رنگ قرمز و نارنجی استفاده شده طوریکه جذابیت فضا در زمینه سبز حیاط بیشتر نمایان می شود.

اگر مبلمان ساده برای حیاط دارید قرار دادن کوسن ها و بالشتک های رنگارنگ نیز می تواند این کار را به نحو احسنت برای شما انجام دهد. البته مسلما بهترین روش برای داشتن حیاطی رنگارنگ استفاده از گل و گیاهان شکوفه دار و زیبا است.

اما شاید تاثیرگذارترین روش برای تزیین باغچه حیاط، ایجاد راهروهایی باریک و جذاب از درب ورودی تا محل مورد نظر است. این کار مسلما هر فردی را که برای اولین بار به خانه شما قدم می گذارد با شگفتی و هیجان بسیاری روبرو خواهد کرد.

این کار یک مزیت بزرگ دیگر هم دارد که برای آنهایی که حیاط کوچکی دارند بسیار مناسب است. وقتی شخصی وارد حیاط منزلتان می شود بجای اینکه محیط را برانداز کرده و تصمیم به کوچکی و دلگیری حیاط منزلتان بگیرد، سریعا جذب راهروی سبز ایجاد شده توسط شما می افتد و به طور کل موضوعات دیگر را فراموش می کند.

  استفاده از اشکال مربعی و مستطیلی در دکوراسیون باغچه های مدرن لازم و ضروری است. توجه داشته باشید که حضور اشکال و محیط های مربعی و گوشه دار در باغچه های مدرن عامل اصلی در نامیدن یک سبک به اسم مدرن می باشد پس سعی کنید حتما این موضوع را در طراحی باغچه تان عملی کنید.

در شکل زیر از یک روش بسیار ساده برای آوردن اشکال مربعی به درون باغچه حیاط استفاده شده است. طرحی شطرنجی مانند که به صورت یک در میان از ترکیب سنگ ریزه خالی و فضای چمنی و سبز استفاده می کند.

موثرترین روش برای تزیین حیاط های کوچک با عناصر طبیعی استفاده از سبک مدرن است. برای اینکار کافی است همه چیز را در حالت کمینه نگه دارید و از دکوری ها و گیاهان رنگارنگ زیاد در اطراف باغچه تان استفاده نکنید.

اگر خلاف این موضوع عمل کنید خیلی سریع محیط اطرافتان شلوغ و بهم ریخته بنظر خواهد آمد در نتیجه هر چه هزینه و وقت برای زیباسازی باغچه و حیاط خود انجام داده اید تلف خواهد شد. عوض آن باید تا می توانید به گیاهان قرار گرفته در باغچه خود رسیدگی کنید تا همیشه سرزنده، مرتب و زیبا بنظر آیند. مانند مدل های زیر.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار