مدیران خودروعصر اعتبار

۵ ترفند برای روشن کردن فضای خانه بدون برق

عصر ساختمان- بیشتر خانه‌ها دارای فضاهای تاریک هستند و به روشنایی مداوم نیاز دارند.

۵ ترفند برای روشن کردن فضای خانه بدون برق
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فرارو، می‌توانید با لامپ‌ها و نورهای مصنوعی این مشکل را حل کنید، اما بسیاری از افراد به دنبال گزینه‌هایی هستند که به استفاده از برق نیازی نداشته باشند.  اطمینان از این‌که تمام مناطق خانه شما نور کافی دارد برای حفظ یک محیط آرام و راحت ضروری است. با این حال، روشن کردن فضاهای تاریک می‌تواند مسئله‌ای خسته‌کننده و سخت باشد و حتی برای محیط‌ زیست گران تمام شود. در این مطلب به شما یاد خواهیم داد که چگونه خانه خود را بدون استفاده از لامپ یا سایر منابع نوری مصنوعی روشن کنید. با به‌کارگیری یکسری نکات اساسی در دکوراسیون می‌توانید به هدف مورد نظر برسید، حتی اگر منابع نور طبیعی محدود باشند.

    رنگ‌های روشن را انتخاب کنید
    رنگ‌های سفید و پاستیلی باعث می‌شوند فضاهای محصور بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر برسند. یکی از بهترین تکنیک‌ها برای روشن‌تر کردن فضاهای محصور، استفاده از رنگ‌های روشن مانند سایه‌های سفید یا پاستیلی است. این رنگ‌ها باعث می‌شوند هر فضایی روشن و بزرگ به نظر برسد. در مقابل، رنگ‌های تیره باعث می‌شوند فضاها کوچک‌تر و تاریک‌تر به نظر برسند؛ بنابراین، دیوارها و مبلمان شما بهتر است رنگ روشن باشد. برای بهره‌وری مطلوب‌تر از آن، می‌توانید رنگ‌هایی را با مبلمان کوچک یا لوازم جانبی مانند بالش، میزهای عسلی و فرش‌ها و سایر لوازم خانه اضافه کنید.

    برای روشن کردن فضاهای تاریک از آینه‌ها استفاده کنید
    آینه‌ها به افزایش پیش‌بینی نور طبیعی در فضاهای کم‌نور کمک می‌کنند. علاوه بر این، آنها هماهنگی بین هر نوع دکوراسیون منزل را تسهیل می‌کنند. به همین دلیل بهتر است یک قاب بزرگ با یک قاب روشن انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از طرح‌های مختلف لذت ببرید. به عنوان مثال، به جای این‌که به دنبال یک آینه بزرگ باشید، سعی کنید از چندین آینه کوچک استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید دو آینه را در مکان‌های استراتژیک قرار دهید. مهم‌ترین مسئله این است که فضاها روشن و بزرگ به نظر برسند.

    درِ شیشه‌ای نصب کنید
    آیا به فکر تغییر درها به عنوان راهی برای روشن‌تر کردن فضاهای تاریک بوده‌اید؟ این کار کمی دشوار و پرهزینه است، اما برای مکان‌هایی که هیچ منبع نور طبیعی ندارند بسیار مناسب است. درهای شیشه‌ای اجازه می‌دهد نور بیشتری از فضای بیرون وارد اتاق شود. به عبارت دیگر، آنها عملکرد یک پنجره را انجام می‌دهند. نکته جالب این است که گزینه‌های مختلفی مانند در شیشه‌ای معمولی یا در شیشه‌ای شفاف وجود دارد. از آنجا که دومی می‌تواند کمی گران‌تر باشد، راه‌حل عالی دیگر استفاده از پرده نازک است.

    کف‌پوش خانه را براق نگه دارید
    کف‌پوش براق باعث می‌شود فضای تاریک یا محصور روشن‌تر به نظر برسد. می‌توانید به سراغ چوب‌های سفید، پاستیل یا با رنگ روشن بروید. کف‌های براق مد روزند و یک روش عالی برای روشن‌تر کردن فضاهای تاریک در خانه محسوب می‌شوند. درست مانند دیوارها و مبلمان، سعی کنید به سراغ رنگ‌های روشن مانند سفید و پاستیلی بروید. علاوه بر این، شما باید متریال‌های روشن را در دکور خانه به کار ببرید.

    فضاهای تاریک را با یک پنجره‌های سقفی (Skylight) روشن کنید

    آیا شما به مراقبت از محیط‌ زیست متعهدید و به همین دلیل به دنبال راه‌حل‌هایی برای به حداقل رساندن استفاده از برق هستید؟ اگر جواب بله است، به این ایده توجه کنید: برای روشن‌تر کردن فضاهای تاریک در خانه خود می‌توانید یک پنجره سقفی را در نظر بگیرید که نوعی پنجره است و در سقف نصب می‌شود تا عبور نور طبیعی را تسهیل کنید. در واقع این کار اجازه می‌دهد نور زیادی از آن بگذرد که دیگر به استفاده از برق بیشتر نیازی نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار