مدیران خودروعصر اعتبار

۳۳ پروژه عظیم در چین که دنیا را تغییر می دهد +تصاویر

به گزارش عصر ساختمان:چین قرار است طی ۱۰ سال آینده برنامه هایی را جهت انتقال ۲۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور خود به”ابر شهر“ هایی که به سرعت در حال ساخته شدن هستند اجرا کند. این جمعیت معادل تمام جمعیت کشور اندونزی است!

۳۳ پروژه عظیم در چین که دنیا را تغییر می دهد +تصاویر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶:۰۰

 به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از کلیک، چین با اجرای 33 پروژه زیر ساختی عظیم، در صدد ایجاد تغییرات عظیمی است و این پروژه های غول پیکر احتمالا تمام دنیا را تغییر خواهند داد.
برای اسکان دادن به چنین جمعیت عظیمی، کشور چین میلیارد ها دلار را در پروژه های کلان زیر ساختی خود سرمایه گذاری کرده است. برخی از این پروژه ها هم اکنون تکمیل شده اند، در حالی که سایر آن ها هنوز در دست ساخت هستند.
از بزرگراه هایی به مقیاس تمام قاره گرفته تا  بزرگ ترین مرکز تولید نیروی بادی در جهان، از فرودگاه های عظیم الجثه تا شهر های جدید در بیابان، چین به معنای واقعی در حال  “انجام کار های بزرگ” است.
در زیر به معرفی و شرح برخی از این پروژه ها می پردازیم:

1- 110 میلیون دلار: تلسکوپ “پینگ تانگ” (Pingtang) سر انجام در سپتامبر 2016 رونمایی شد. این تلسکوپ در حال حاضر، دومین تلسکوپ رادیویی عظیم دنیا است که بشقاب آن 1640 فوت ( حدودا معادل 500 متر) قطر دارد.

2- 176 میلیون دلار: آزمایشگاه تقویت و تسریع ذرات بار دار الکترونی در شانگهای که بسیاری از پروژه های بزرگ علمی چین در آن انجام می گیرند. این آزمایشگاه گران قیمت ترین ابزار تحقیقاتی در تمام چین است.
3- 200 میلیون دلار: خانه اپرای گوانگجو (the Guangzhu Opera House) که یکی از سه تالار تئاتر بزرگ چین است و توسط “زاها حدید” ( که طراح فاز دوم برج میلاد است) طراحی شده است.
4- 473 میلیون دلار: تونل کینلینگ (The Qinling Tunnel)که بلند ترین بزرگ راه تونلی در چین است و به طول بیش از 11 مایل در زیر کوهستان ژونگنان (Zhongnan) کشیده شده است.

5- 532 میلیون دلار: پروژه تولید نیروی “هاینان” (Hainan) که در آن خط دوم کابل زیر دریایی بین جزیره جنوبی هاینان تا ساحل کشیده می شود.انتظار م یرود که این پروژه در سال 2017به اتمام برسد.
6- 717میلیون دلار: راه آهن کاشگار – هوتان (Kashgar-Hotan) که تمامی شهر های بزرگ و کوچک جنوب غربی “تاریم باسین” را به هم متصل می کند.
7- 760 میلیون دلار: ساختمانی که خانه مرکز فرماندهی تلویزیون مرکزی چین است و از 6 بخش افقی و عمودی ساخته شده است.
8- 900 میلیون دلار: پروژه تولید برق از بخار آب به نام “تیان هوآنگ پینگ” (Tianhuangping) که بزرگ ترین پروژه در زمینه خود در تمام آسیا است و نقشی حیاتی در تولید و تامین برق شرق چین را بازی می کند.
9- 1٫1 میلیارد دلار: پروژه مرکز جهانی مالی شانگهای به بلندای 1614 فوت (حدودا معادل 492 متر). این مرکز قرار است تا دومین هتل بلند دنیا هم باشد. بخش Park Hyatt Shanghai در طبقات 79 ام تا  93 ام این ساختمان قرار خواهد داشت.
10- 1٫7 میلیارد دلار: پروژه پل رودخانه ای “ووهان تیان زینگژو یانگتزه” (Wuhan Tianxingzhou Yangtze) که ترکیبی است از جاده و راه آهن و از بالای رودخانه یاگنتزه در شهر ووهان عبور می کند.

11- 1٫7 میلیارد دلار: خط متروی نانجینگ (Nanjing) که در سال 2015 ساخته شده بود و اکنون در هر روز حدود 2 میلیون نفر را جا به جا می کند که سالانه معادل 717 میلیون نفر می شود.
12- 1٫3 میلیارد دلار: پروژه “بالتیک پییرل” (Baltic Pearl) در چین که بزرگ ترین پروژه توسعه ای خارجی است و شامل بخش های اقامتی و بازرگانی در بیرون سنپترزبورگ روسیه است!
13- 1٫8 میلیارد دلار: تونل و پل رودخانه ای یانگتزه در شانگهای که پنجمین پل کابلی طولانی در دنیاست و حدود 16 مایل (معادل 25٫7 کیلومتر) طول دارد.
14- 1٫9 میلیارد دلار: فرودگاه “چنگدو شوآنگلیو” (Chengdu Shuangliu) که چهارمین فرودگاه شلوغ در Mailand چین است و 42 میلیون مسافر را جا به جا کرده است.
15- 2٫12 میلیارد دلار: ایستگاه راه آهن ووهان (Wuhan) که یکی از سریع ترین خطوط راه آهن دنیا محسوب می شود و حدود 186 مایل بر ساعت (حدود 300 کیلومتر بر ساعت) سرعت دارد.
16- 2٫2 میلیارد دلار: مرکز انرژی هسته ای “کینشان” (Qinshan) که فاز دوم آن در به فاز اولیه که در سال 2011 ساخته شده بود، اضافه خواهد شد. این مرکز بیشترین تعداد راکتور را در تمام دنیا در خود جای داده است.
17- 6٫3 میلیارد دلار: سد شیانجیابا (Xiangjiaba Dam) که در سال 2014 تکمیل شد.

18- 2٫4 میلیارد دلار: برج شانگهای با ارتفاع 2078 فوت (حدود 633 متر) و در 128 طبقه بلند ترین آسمان خراش چین و دومین ساختمان بلند در تمام دنیا است.
19- 3٫5 میلیارد دلار: فرودگاه بین المللی مرکز بیجینگ (Beijing) که بزرگ ترین سازه مجرد چین است و ششمین ساختمان بزرگ در سراسر دنیا محسوب می شود.

20- 3٫6 میلیارد دلار: فرودگاه بین المللی “کانمینگ چانگشویی”(Kunming Changshui International Airport) که دومین فرودگاه بزرگ چین است. پایانه اصلی این فرودگاه نزدیک 6 میلیون فوت مربع (حدود 0٫6 کیلومتر مربع) مساحت دارد.
21- 4٫5 میلیارد دلار: شهر جدید “نانهویی” که انتظار می رود تا سال 2020 تکمیل شده و حدود 1 میلیون نفر از جمعیت چین را در خود اسکان دهد.

22- 6٫5 میلیارد دلار: چین یکی از کشور هایی است که برای بازسازی جاده باستانی “راه ابریشم” تعهد داده است. قرار است طی این بازسازی، چین تا اروپا دوباره به هم متصل شوند.
23- 6٫76 میلیارد دلار: سد “شیلودو” (Xiluodu) که چهارمین سد بلند دنیا بوده و در حال حاضر دومین منبع تامین انرژی برای تمام چین است.
24- 7٫89 میلیارد دلار: پل رودخانه ای “سو تونگ یانگتزه” (Su-Tong Yangtze) که دومین پل کابلی در سراسر دنیا است و به طول 3600 فوت (معادل حدودی 1100 متر) بین “نانتونگ” و “چانگشو” کشیده شده است.

 

برچسب ها
پورسعیدخلیلی