مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر عامل بانک مسکن خبر داد:

راه اندازی مؤسسه ویژه تامین سرمایه و تسهیلات مسکن در بافت فرسوده

ایجاد ۷ مؤسسه پس‌انداز و تسهیلات منطقه‌ای

عصر ساختمان- مدیر عامل بانک مسکن با بیان اینکه به زودی برای احیاء و بازسازی بافت‌های فرسوده در کشور یک موسسه ویژه صندوق تامین سرمایه و تسهیلات مسکن راه اندازی خواهد شد، گفت: برای پرداخت تسهیلات به شکل منطقه‌ای در نقاط مختلف کشور مؤسسات پس‌انداز و تسهیلات منطقه‌ای ایجاد می‌شود.

راه اندازی مؤسسه ویژه تامین سرمایه و تسهیلات مسکن در بافت فرسوده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمد هاشم بت شکن در خصوص راه اندازی موسسات پس انداز و تسهیلات منطقه ای در کشور گفت:پیشنهاد اولیه راه اندازی 7 موسسه پس انداز و تسهیلات منطقه ای در نقاط مختلف کشور ارائه شده است تا بتوانیم به اعطای تسهیلات به شکل منطقه ای اقدام کنیم.

    وی افزود:با توجه به تاکید دولت برای احیاء بافت های فرسوده ، موسسه ویژه صندوق تامین سرمایه و تسهیلات مسکن برای احیاء و بازسازی بافت های فرسوده کشور راه اندازی خواهد شد.

    به گفته وی،یکی دیگر از موسسات پس انداز و تسهیلات منطقه ای همانا با هدف آبادسازی سواحل مکران و مناطق مسکونی این منطقه خواهد بود.

    بت شکن با اشاره به اینکه صندوق تامین سرمایه ،موسسات پس انداز و تسهیلات مسکن هستند که به شکل منطقه ای در شعاع جغرافیایی یک استان یا منطقه فعالیت میکنند اضافه کرد: پیشنهاد بانک مسکن این است که در فاز اول پنج موسسه در کلانشهرهای تهران، اصفهان، مشهد، شیراز و تبریز ایجاد شود.

    مدیر عامل بانک مسکن خاطر نشان کرد: مجوز این صندوق را بانک مرکزی ارائه خواهد کرد و این موسسات اعتباری ازجانب بخش خصوصی ایجاد خواهد شد.

    مدیرعامل بانک مسکن تاکید کرد: فعالان بخش مسکن از جمله انبوه سازان و شرکت‌های ساختمانی و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی و عموم مردم میتوانند سهام‌دار آن باشند و کسی که سهام‌دار و سپرده گذار است از 2 سود میتواند استفاده کند و هم به عنوان سپرده گذار از سود سپرده گذاری و هم به عنوان سهام‌دار از نرخ‌هایی که بانک مرکزی تعریف کرد دریافت کند.

    وی تاکید کرد: سرمایه اولیه تاسیس موسسات در تهران 50 میلیارد تومان و سایر مراکز استان‌ها و کلانشهرها 30 میلیارد تومان است و  حداکثر سهام بانک مسکن 20 درصد است و 80 درصد پذیره نویسی عام خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار