مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی:

ایران آماده انتقال تجربیات حوزه شهرسازی به متخصصان افغانستان است

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سومین کنفرانس اسکان بشر ملل متحد در کیتو پایتخت اکوادور در دیدار با سید سعادت منصور نادری وزیر مسکن افغانستان گفت: ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در چارچوب برگزاری دوره های آموزشی در اختیار متخصصان مسکن و شهرسازی افغانستان قراردهد.

ایران آماده انتقال تجربیات حوزه شهرسازی به متخصصان افغانستان است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، عباس آخوندی در این دیدار ضمن اشاره به تجربیات ایران به ویژه در دهه 70 شمسی در حوزه های برنامه ریزی، تدوین مقررات ملی ساختمان، ایجاد شهرهای جدید و تامین مالی مسکن گفت: جمهوری اسلامی آماده توسعه همکاری ها در بخش مسکن و شهرسازی با افغانستان است.
    وزیر مسکن افغانستان نیز در این دیدار مشترکات زبانی و فرهنگی دو کشور را یادآور شد و علاقمندی کشور و دولت افغانستان را برای توسعه همکاری ها در حوزه شهرسازی با ایران ابراز داشت.
    وی همکاری وزارت مسکن افغانستان با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی را مورد استقبال قرار داد و گفت: کابل علاقه دارد از تجارب ارزشمند ایران در زمینه برنامه ریزی شهری و فن آوری های پیشرفته بهره گیری نماید.
    وزیر مسکن افغانستان اضافه کرد : ظرفیت های همکاری بین ایران و افغانستان زیاد است و باید از این ظرفیت ها استفاده کرد و شرکت های توانمند ایرانی می توانند در رقابت آزاد در پروژه های شهری و ساختمان سازی در افغانستان مشارکت کنند.
    نادری گفت: بانک آسیایی یک وام به ارزش یک میلیارد دلار به این کشور اختصاص داده تا صرف آبادانی افغانستان شود، همچنین دو میلیارد دلار کمک در اختیار افغانستان قرار گرفته و شرکت های ایرانی می توانند در پروژه های مربوطه مشارکت فعال داشته باشند.
    براساس این گزارش، آخوندی در پایان این دیدار ابزار امیدواری کرد: براساس برنامه تنظیمی با انجام مقدمات کار در آینده ای نزدیک، برای بررسی مساله اتصال راه آهن ایران به هرات و همکاری دو کشور در زمینه شهرسازی به افغانستان سفر کند.
    به گزارش ایرنا، سومین کنفرانس اسکان بشر (هبیتات3) با حضور وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه روزهای 26 تا 29 مهرماه در کیتو پایتخت اکوادور برگزار می شود و قرار است در این کنفرانس تمام کشورها، گزارش ملی خود را در زمینه مسکن و اسکان ارایه دهند.
    شرکت کنندگان در پایان این نشست با تصویب یک سند، راهبردها و استراتژی های کلان کشورهای متعهد برای 20 سال آینده در زمینه مسکن و اسکان بشر را در سراسر دنیا به تصویب می رسانند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو