مدیران خودروعصر اعتبار

طرح هادی یک هزار و ۵۰۰ روستای لرستان مصوب شد

عصر ساختمان- مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان، طرح هادی را زمینه ساز توسعه و عمران روستا ها دانست و گفت: طرح هادی یک هزار و ۵۰۷ روستای لرستان مصوب شده است.

طرح هادی یک هزار و ۵۰۰ روستای لرستان مصوب شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از شبستان، فرهاد خاکی پور مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان،  گفت: فعالیت های عمران روستایی، یکی از مهمترین و اصلی ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در امور کالبدی و عمران و آبادانی روستاهای کشوراست.

    وی افزود: این فعالیت ها با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها و تأمین عادلانه امکانات و هدایت فیزیکی جهت بهبود شرایط زیست محیطی نقاط روستایی در سراسر کشور به انجام می رسد.

    خاکی پور، اظهار داشت: این فعالیت ها با اهداف سند چشم انداز توسعه 20 ساله کشور که به عنوان سند توسعه ملی محسوب می گردد، هم راستاست.

    وی ادامه داد: ساماندهی کالبدی سکونتگاه های روستایی، طرحی است که به منظور توسعه هماهنگ و موزون فعالیت های کشاورزی، صنعتی و خدماتی از طریق توزیع مناسب جمعیت و فعالیت و استقرار بهینه خدمات در محیط های روستایی، هماهنگ با نظام شبکه شهری تهیه می شود.

    خاکی پور، بیان کرد: طرح هادی روستایی، طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد های مختلف از قبیل مسکونی، تجاری و کشاورزی و تأسیسات، تجهیزات و نیازمندی های عمومی روستایی را بر حسب مورد، در قالب مصوبات طرح های ساماندهی فضا و سکونتگاه های روستایی و طرح های جامع ناحیه ای تعیین می کند.

    وی بیان کرد: ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی از اهداف برگزاری این طرح است.

    مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان، ابراز کرد: هدایت وضعیت فیزیکی روستاها و ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستائیان و خدمات محیط زیستی و عمومی از دیگر اهداف برگزاری طرح هادی روستایی است.

    وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر اساس برنامه پنجم توسعه کشور می بایست برای روستاهای با جمعیت بیشتر از 20 خانوار، طرح هادی تهیه کند که بر این اساس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان در سال 1394 نقشه برداری، انجام مطالعات و تصویب طرح هادی 117 روستای بالای 20 خانوار را با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد و 140میلیون ریال انجام داده است.

    خاکی پور، بیان کرد: با تصویب این طرح ها کلیه روستاهای استان که تعداد آن ها یک هزار و 507 روستا ست، دارای طرح هادی مصوب شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار