مدیران خودروعصر اعتبار

اتحادیه‌های تعاونی مسکن نظارت جدی بر ساخت و سازها داشته باشند

عصر ساختمان- رییس کمیسیون عمران و مسکن اتاق تعاون استان اصفهان گفت: در شرایطی که تأمین مسکن قشرهای مختلف جامعه به عنوان یک هدف کلان از سوی دولت ترسیم شده است، تعاونی‌های مسکن می‌توانند ابزار مناسبی در راستای تحقق اهداف مذکور باشند.

اتحادیه‌های تعاونی مسکن نظارت جدی بر ساخت و سازها داشته باشند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سیدمحمد میرهادیان در جلسه کمیسیون عمران و مسکن اتاق تعاون اظهار کرد: در صورت عملکرد صحیح در بخش تعاونی‌های مسکن و نیز رونق در بخش مسکن و ساختمان امکان توسعه صنایع و کارخانجات مرتبط با بخش مسکن و نیز اشتغالزایی در این حوزه نیز فراهم خواهد آمد.

    وی ادامه داد: در جریان تولید مسکن به دست تعاونی‌های مسکن شاهد حذف واسطه‌ها هستیم. به علاوه به طور معمول اعضای تعاونی‌های مسکن خودساکن مسکن تولیدی می‌شوند یعنی سرمایه گذار و مصرف کننده یک نفرند که این امر می‌تواند در بهبود کیفیت ساخت و ساز و رعایت مسائل فنی و مهندسی ساختمان‌های تولیدی بسیار مؤثر باشد.

    عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون گفت: عمده‌ترین کارکرد تعاونی‌های مسکن، استفاده بهینه از پس انداز و تأمین سرپناه مناسب برای اعضا با قیمت و بهای تمام شده کمتر از بازار است و موفقیت در این راه در گرو عوامل داخلی از جمله تعامل صحیح اعضا، شفافیت مالی در روابط حاکم میان اعضا، برنامه ریزی و تعیین اهداف بلند مدت، جلب حمایت دولت، همکاری با مؤسسه‌های مالی و اعتباری و ... است.

    میرهادیان با اشاره به لایحه اصلاح قانون تعاون که موضوع بررسی کارشناسی آن در دستور جلسه کمیسیون مسکن اتاق قرار گرفته، اضافه کرد: نادیده گرفتن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، عدم توجه به اصلاح قانون تعاون سال 93، استفاده از واژه‌ها و اصطلاحات جدید و غیر متعارف در حوزه تعاون از مشکلات این لایحه است.

    وی خاطرنشان کرد: تعاون در قانون اساسی کشور بیشتر از هر چیزی یک مقوله اقتصادی است و عالی‌ترین مرجع تصمیم گیری در هر بنگاه اقتصادی، صاحبان سرمایه آن بنگاه هستند و لاغیر. ولی متأسفانه در قانون جدید نقش صاحبان سرمایه و نمایندگان آنان به حداقل ممکن رسیده و به ازای آن تصمیم گیری‌ها به بخش دولتی واگذار شده است.

    رییس کمیسیون عمران و مسکن اتاق تعاون اصفهان با بیان لزوم نظارت بر ساخت و کیفیت واحدهای مسکونی مربوط به تعاونی‌ها اضافه کرد: باید در اصلاح قانون تعاون، قوانین نظام مندی را وارد این حوزه کنیم تا اتحادیه‌های تعاونی مسکن،  نظارت جدی و مناسب بر ساخت و سازها و کیفی سازی واحدها داشته باشند و تخلف‌های مربوط به این بخش کاهش یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو