مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد

تعهد ساخت ۴۰۰ هزار مسکن توسط تعاونی‌ها در نهضت ملی مسکن

عصر ساختمان- معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تعهد ساخت ۴۰۰ هزار مسکن توسط تعاونی‌ها در قالب نهضت ملی مسکن خبر داد.

تعهد ساخت ۴۰۰ هزار مسکن توسط تعاونی‌ها در نهضت ملی مسکن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهدی مسکنی در حاشیه بیستمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران، گفت: در حال حاضر در کشور 10 هزار و 538 تعاونی مسکن وجود دارد که شامل تعاونی مسکن مهر، تعاونی نهضت ملی مسکن و ... می‌شود. عموما خدمت در این تعاونی‌ها بر اساس قیمت تمام شده است و در حال حاضر نیز تعهد شده 400 هزار مسکن با استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها در کشور ساخته شود.

    وی افزود: خوشبختانه تعدادی از مسکن‌هایی که در حوزه نهضت ملی مسکن توسط تعاونی‌ها ساخته شده افتتاح و به اعضا تحویل شده است. عموما جوامع کارگری در قالب این تعاونی‌ها از مسکن‌های ساخته شده استفاده می‌کنند.

    مسکنی ادامه داد: یک میلیون و 230 هزار کلید مسکن در حدود 18 سال گذشته یعنی از ابتدای بازه مسکن مهر تحویل متقاضیان شده و بخش دیگری نیز در فرآیند ساخت و تحویل هستند.

    معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوالی در خصوص تعاونی‌های مصرف گفت: از اسفند ماه سال گذشته بیش از 460 هزار بسته غذایی میان اعضای تعاونی‌های مصرف در کشور توزیع شده است اما مشکلی که در این حوزه وجود دارد مربوط به رشد تکنولوژی و فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی است که تغییر ذائقه خرید مردم را به همراه داشته است. مشکلی که البته در تمام دنیا وجود دارد اما در داخل کشور تعاونی‌ها در تلاش هستند که خلاء موجود در این حوزه را پر کنند.

    وی بار دیگر با تاکید بر تعهد ساخت 400 هزار مسکن در قالب تعاونی‌ها و نهضت ملی مسکن گفت: تعاونی‌ها بر اساس قیمت تمام شده مسکن را تحویل متقاضیان می‌دهند و مبنا ارزش روز نیست که این اصلی ترین تفاوت مدل ساخت تعاونی‌ها با مدل پیش فروش و ... است.

    مسکنی در پاسخ به سوالی در خصوص تعاونی‌های سبز و محیط زیستی نیز گفت: در احکام سند توسعه تعاون که پایان سال گذشته ابلاغ شد حکمی به پیشنهاد سازمان محیط زیست مصوب شد که بتوانیم نسبت به تشکیل تعاونی‌های سبز و محیط زیستی اقدام کنیم.

    وی با تاکید بر اینکه یکی از اصلی‌ترین مشکلات تعاونی‌ها در حوزه ساخت مسکن به ویژه در نهضت ملی مسکن تخصیص زمین است، افزود: این موضوع به دولت اعلام شده و قطعا متناسب با زمینه‌ای که در اختیار ما قرار می‌گیرد نسبت به ساخت مسکن اقدام می‌کنیم. تعاونی‌های مسکن در تهران عمدتا با چنین مشکلی مواجه هستند. لذا تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری تهران به امضاء رساندیم که از ظرفیت بافت‌های فرسوده و ناپایدار برای ساخت مسکن توسط تعاونی‌های مسکن محلات بهره بگیریم.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو