مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

۹۷ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کشورطرح هادی دارند

عصر ساختمان- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۹۷ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کشور دارای طرح هادی است بیان داشت : ۳۷ هزار روستای کشور دارای طرح مصوب هادی روستایی است که به منزله سند توسعه روستایی محسوب می‌‌شود.

۹۷ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کشورطرح هادی دارند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا ، مهندس محمدرضا شاملو در جریان بازدید از روستاهای استان فارس افزود: در تعداد 15 هزار روستا عملیات طرح هادی اجرا شده یا در حال اجراست و در 2 برنامه توسعه کشور بیش از سه میلیون واحد مسکونی روستایی با همکاری روستاییان و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سنددار شده است.
    معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور همچنین بیان کرد: نقاط روستایی به ‌ویژه در مناطق مرزی به‌عنوان پایگاه‌های امنیتی نظام تلقی می‌شوند، بسیاری از آداب و رسوم اصیل در روستاها وجود دارد و مهم‌ترین منبع تأمین امنیت غذایی کشور به‌شمار می‌‌روند از این رو افزایش برنامه های توسعه روستایی در این مناطق اجتناب ناپذیر است .
    مهندس شاملو گفت: دولت تدابیری را برای ایمن ‌سازی واحدهای مسکونی روستایی اندیشه است که از جمله آنها بهسازی و مقاوم سازی منازل مناطق روستایی است و در یکسال اخیر دو هزار و 280 کیلومتر از شبکه معابر روستایی در سطحی به وسعت 16 میلیون و 500 هزار متر مربع آسفالت و بهسازی شده است .
    وی با بیان اینکه امسال نیز قیر رایگان به پروژه های آسفالت معابر اختصاص می یابد گفت : با تصویب مجلس شورای اسلامی سطح تناژ قیر در سال جاری افزایش خواهد یافت .
    به گفته این مقام مسئول در بنیاد مسکن کشور دولت برای مقاوم‌سازی و بهسازی منازل مسکونی در مناطق روستایی حمایت‌های فراوانی را انجام داده و تسهیلاتی را به این بخش اختصاص داده تاکنون بخش قابل توجهی از منازل مسکونی در مناطق روستایی سراسر کشور بهسازی و مقاوم‌سازی شده است .
    وی ادامه داد : طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم که امسال نیز تعداد 200 هزار واحد دیگر از منازل مسکونی روستایی را نیز مقاوم‌سازی و بهسازی کنیم.
    شاملو افزود: امسال در سه هزار و 500 روستای کشور طرح بهسازی محیطی به‌ اجرا درمی‌آید و همچنین در 2 هزار روستای کشور طرح هادی روستایی اجرا و بازنگری می‌شود که اجرای طرح هادی در روستاهای کشور سالانه 25 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
    معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور همچنین به بهسازی محیط روستاهای هدف گردشگری در سال جاری اشاره کرد و گفت: از طرح ساماندهی روستاهای هدف گردشگری، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، اشتغال زایی و افزایش درآمد ساکنان آن است که 470 روستا در کارگروه ملی دراین عرصه شناسایی شده و 240 روستا دارای بافت با ارزش فرهنگی و میراثی است .
    شاملو با بیان اینکه در 85 روستا تا کنون طرح های حفظ بافت فرهنگی و تاریخی طراحی شده است گفت : این طرح ها در 60 روستا به مرحله اجرا رسیده است .
    بر اساس این گزارش مهندس شاملو از روستاهای زرقانک ، آونجان در شهرستان مرودشت ، شهید آباد ، قصر یعقوب ، دنیچه خیر در شهرستان خرم بید ، روستاهای امام زاده اسماعیل ، آسپاس و نظام آباد در شهرستان اقلید و روستای اکبرآباد در شهرستان پاسارگاد بازدید کرد .
    مهندس عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس نیز گزارشی از روند پیشرفت فیزیکی طرح های عمران روستایی در روستاهای یاد شده و برنامه ای بناید مسکن در حوزه عمران روستایی ارائه داد .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی