مدیران خودروعصر اعتبار

در ۴۰ سال گذشته;

۴ میلیون و ۳۲۵ هزار مسکن روستایی در کشور احداث شده‌است

عصر ساختمان- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در طول ۴۰ سال گذشته ۴میلیون و ۳۲۵ هزار مسکن در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت احداث شده است.

۴ میلیون و ۳۲۵ هزار مسکن روستایی در کشور احداث شده‌است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، احمدرضا شاملو عصر سه‌شنبه شب در جمع مردم مشایخ به مناسبت روز روستا و آیین‌ بهره‌برداری از طرهای هادی روستایی افزود: مسکن محرومان، اقشار کم‌درآمد، شهرهای کوچک و مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر از مهمترین برنامه‌های بنیاد مسکن  انقلاب اسلامی در 4 دهه گذشته بوده است.

    وی گفت: نوسازی منازل مناطق آسیب دیده از حوادث و مناطق جنگی و زلزله و سیل از دیگر برناممه های این بنیاد است.

    به گفته وی، اجرای طرح‌های هادی و عمران روستای در بنیاد مسکن در دست اجراست و برای 38 هزار و 400 روستا طرح هادی طراحی شده است.

    شاملو اظهار داشت : 19 میلیون 500 هزار نفر جمعیت روستایی زیر پوشش اجرای طرح‌های هادی روستایی قرار گرفتند.

    وی از اجرای طرح هادی در 18 هزار و  969 روستا خبر داد و گفت: 50 درصد روستاهای بالای 20 خانوار در کشور طرح هادی و بهسازی منازل روستایی انجام شده است.

    معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اجرای طرح‌های اقتصادی و توسعه ای در روستاها افزود: اجرای طرح‌های بوم‌گردی و اشتغالزایی در روستاها یک اولویت است که برای حمایت از این بخش از سوی بنیاد مسکن در مناطقی که زمین وجود داشته باشد، زمین رایگان به طرح‌ها داده می‌شود.

    وی به اجرای طرح مطالعات چشم‌انداز جدید و برنامه جدید توسعه روستاها از سوی بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه در کشور اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح و به دست آمدن نتایج می توان از تمام ظرفیت روستاها برای توسعه و رفع مشلات روستا استفاده کرد.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال وبختیاری نیز گفت: برای تمام روستاهای استان طرح هادی تهیه شده که این امر از نرم کشوری بالاتر است.

    سهراب رئیسی افزود: از حدود 11میلیون مترمربع مساحت معابر روستای استان 5 میلیون مترمربع آسفالت و بهسازی انجام شده است.

    وی، به کاهش جمعیت روستایی در سالهای گذشته به عنوان یک مشکل اشاره کرد و گفت: با توسعه روستاها می‌توان از این کاهش جمعیت جلوگیری کرد.

    رئیسی گفت: 50 درصد مسکن روستای استان مقام سازی شده است.

    به گفته وی، امسال در راستای اجرای طرح مسکن محرومان 160 میلیارد  تومان اعتبار برای استان برای نخستین بار در نظر گرفته شده است.

    رئیسی اظهار داشت: در چهارمحال وبختیاری به عنوان چهارمین استان کشور برای اجرای طرح مسکن محرومان، کلنگ احداث 2 هزار و 440 واحد مسکونی در سطح استان به زمین زده شد.

    چهارمحال و بختیاری دارای 10 شهرستان با جمعیتی افزون بر 947هزار نفر و بیش از 800 روستا و آبادی است که 35 درصد جمعیت استان در مناطق روستایی ساکن هستند.

    مشایخ در 100کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار