مدیران خودروعصر اعتبار

رانش زمین در اندونزی جان ۱۳ نفر را گرفت

عصر ساختمان- کوالالامپور – ایرنا – رانش زمین در منطقه 'لیباک' استان 'بانتن' در اندونزی که پس از باران شدید در این منطقه رخ داد باعث کشته شدن ۱۳ نفر شد.

رانش زمین در اندونزی جان ۱۳ نفر را گرفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل ازایرنا، 'کپراوی' رئیس سازمان مدیریت بالایی طبیعی در این منطقه روز پنجشنبه اعلام کرد که همه قربانیان این حادثه در این منطقه دره ای سکونت داشته اند.

    11 نفر از این قربانیان فعالان بخش معدن بودند که به صورت غیرقانونی در پارک ملی کوه 'میست سالاک' فعالیت می کردند و دو نفر دیگر نیز از اهالی روستاهای واقع شده در این منطقه بودند.
    براساس گزارش خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، در حال حاضر تیم مشترکی متشکل از ارتش، پلیس و داوطلبان در حال تخلیه یک معدن غیرقانونی طلا هستند که به دلیل شیب زیاد و تپه ای بودن امکان رفت وآمد در آن به سادگی وجود ندارد.
    رئیس سازمان مدیریت بالایی طبیعی منطقه 'لیباک' اظهار امیدواری کرد که تخلیه این منطقه که احتمالا شمار بیشتری از قربانیان در آن وجود دارد به آرامی ادامه یابد.
    با توجه به نوع فعالیت های معدنی و همچنین موقعیت جغرافیایی این منطقه اندونزی احتمال افزایش قربانیان وجود دارد، از این رو تیم های امداد و نجات در حال تلاش برای پاکسازی مناطق مختلف هستند.
    منطقه 'لیباک' از استان 'بانتن' با مساحت سه هزار و 426 کیلومتر مربع شامل 28 ناحیه است که بیش از یک میلیون و 340 هزار نفر در آن زندگی می کنند.
    رانش زمین از جمله بلایای طبیعی اندونزی محسوب می شود که از گذشته تاکنون همواره قربانیان زیادی گرفته است. به عنوان مثال در سال 1919 رانش زمین در 'کلود' در 'جاوای شرقی' باعث کشته شدن 5 هزار و 110 نفر و تخریب 104 روستا شد.
    در سال های اخیر نیز در سال 2004 رانش زمین در 'سولاواسی جنوبی' باعث کشته شدن 32 نفر شد. سال 2014 نیز رانش زمین در روستای 'جمبلونگ' در 'جاوا' 93 نفر را به کام مرگ کشاند و 23 نفر نیز ناپدید شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی