مدیران خودروعصر اعتبار

فروش تراکم در انتظار ابلاغ طرح تفصیلی شهر رباط کریم

عصر ساختمان- شهردار رباط کریم با بیان اینکه طرح تفصیلی شهر رباط کریم به زودی ابلاغ می شود، فروش تراکم را در گروی ابلاغ این طرح دانست.

فروش تراکم در انتظار ابلاغ طرح تفصیلی شهر رباط کریم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، مهندس مختاری گفت: با توجه به سیاست های کلان توسعه شهرها، هرشهری برای تخصیص تراکم یک سقف مجاز دارد که در طرح تفصیلی متناسب با طرح های جامع و تفصیلی هر شهر و منطقه مشخص می‌شود.

وی افزود: یکی از راه‌های کنترل گسترش بی رویه شهرها کنترل تراکم است بدین معنا که با محدود ساختن تراکم افزایش در سطح با جمعیت متناسب می گردد و در نتیجه شهر به سمت توسعه متوازن پیش می رود.

مهندس مختاری ادامه داد: همچنین کاهش محدوده شهر ها نیز همین نتیجه را خواهد داشت ، بدان معنا که محدوده های جدید هنگامی که وارد بافت شهر می شوند توسعه ساخت و ساز را به همراه خواهد داشت شهری در حال رشد و توسعه است و با عنایت به بحث مهاجرت و وجود مسکن مهر لازم است تمهیدات لازم جهت رشد و توسعه متوازن شهر بصورت برنامه درسی در دستور کار قرار گیرد که با پیگیری های مستمر شهرداری و شورای اسلامی شهر بزودی طرح تفصیلی و طرح راهبردی شهر به تصویب رسیده و از ابتدای سال 96 به مرحله اجرا در خواهد آمد .

شهردار رباط کریم با بیان اینکه خزانه یک شهرداری املاک و دارایی های آن است ، تصریح کرد: ساخت اماکن ورزشی ، فرهنگی ، کتابخانه ، پارک و دیگر تاسیسات زیربنایی شهری نیازمند املاک فراوان در شهر است و این می تواند بزرگ ترین سرمایه برای هر شهرداری باشد.

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت های فضاهای عمومی شهر بهترین و بالاترین منبع کسب منابع برای شهرداری هاست که در راهبردهای هر شهری باید به آن ها توجه شود .

چهارراه اصلی شهر ، زیر تیغ شورای شهر رباط کریم

در جلسه رسمی شورای شهر رباط کریم با حضور مسئولان شهری در خصوص نحوه اصلاح چهارراه اصلی شهر بحث و تبادل نظر گردید و راهکارهای اجرای طرح بررسی شد .
به گزارش روابط عمومی شهرداری رباط کریم ، جلسه شورای اسلامی شهر رباط کریم با حضور اعضای شورا ، شهردار ، رییس پلیس راهور ، معاون حمل و نقل و فنی و عمرانی برگزار گردید و نتیجه طرح مطالعاتی اصلاح چهارراه اصلی شهر بررسی شد . در این جلسه همچنین چهارراه دادگستری و تردد های روزانه از معابر فرعی و اصلی از این چهار راه از طریق مانیتور توسط مشاور طرح برای حاضرین تشریح گردید و نحوه اجرا و مزایای طرح های ارائه شده را با توضیحات کارشناسی برشمرد .

رضا تاجیک رئیس شورای شهر رباط کریم نیز ضمن تقدیر از مطالعات انجام شده در خصوص رفع گره های ترافیکی چهار راه مصلا و چهار راه دادگستری در سخنانی اظهار داشت : با توجه به افزایش تردد در چهار راه دادگستری و همچنین اصلاح و ساماندهی مرکز اصلی شهر که چندین طرح کارشناسی انجام شده است در جلسات آتی شورا مورد بررسی اعضاء قرار خواهد گرفت .

با توجه به مطالعات صورت گرفته در خصوص چهارراه اصلی مصلی و چهارراه دادگستری و کارشناسی طرح های متعدد برای ساماندهی این نقاط شهر بیان شد و اعضای شورا نظرات خود را در این خصوص بیان نمودند

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار