مدیران خودروعصر اعتبار

خداحافظی با کوره‌های دستی آجرپزی یزد تا دو سال آینده

عصر ساختمان- فرماندار یزد با تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای ساماندهی کوره‌های آجرپزی شهر یزد گفت: طبق تفاهمی که با صنف فخار و صاحبان این صنعت صورت گرفته است همه کوره‌ها تا پایان سال ۹۷ تعطیل و یا به فناوری روز مجهز می‌شوند و به پهنه‌های مشخص‌شده انتقال می‌یابند.

خداحافظی با کوره‌های دستی آجرپزی یزد تا دو سال آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا،  مصطفی سالاری  با اشاره به همکاری مطلوب صنف فخار و صاحبان کوره‌های آجرپزی در بحث کاهش آلایندگی هوا اظهار کرد: در حوزه کوره‌های دستی با تمهیداتی که در نظر گرفته شد، بخش اعظمی از این کوره‌ها به سوخت گاز مجهز شدند تا به نسبت استفاده از سوخت مازوت و گازوییل از آلایندگی کمتری برخوردار باشند.

وی بابیان این که بخش دیگری از کوره‌های دستی به سبب قطع سوخت مازوت و بخشی به دلیل عدم رعایت قوانین محیط زیستی تعطیل‌شدند، افزود: با گازسوز شدن کوره‌ها فرصتی به این صنف داده شد تا علاوه بر کاهش آلایندگی نسبت به تغییر فنّاوری یا تغییر کاربری تا سال 97 اقدام کنند.

سالاری در ادامه با اشاره به این که کوره‌های فشاری نیز به‌صورت صددرصدی به گاز متصل شدند گفت: 80 درصد کوره‌های فشاری ضمن تغییر سوخت به فیلترهای کاهش آلایندگی مجهز شده‌اند که این اقدام تأثیر بسزایی در کاهش آلودگی این صنعت داشته است.

فرماندار یزد برخورد جدی و قاطعانه با عواملی که سلامت عمومی جامعه را به خطر انداخته باشد را یکی از اولویت های جدی دولت تدبیرو امید دانست و بیان کرد:‌ ممکن است بعضاً تخلفاتی در بخش استفاده از سوخت‌های متفرقه برای تولید در کوره‌های استفاده شود اما همشهریان گرامی مطمئن باشند که با نظارت‌هایی که در حال انجام است این‌گونه اقدامات شناسایی و با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که اقدامات محیط زیستی دولت در ساماندهی کوره خلاصه نشده است، اظهار کرد: احداث 700 هکتار کمربند سبز و افزایش فضای سبز شهری دو نمونه از اقداماتی بوده است که به‌منظور مقابله با آلودگی‌های زیست‌محیطی صورت گرفته است.

سالاری در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات اصلاحی در حوزه محیط‌زیست صرفاً با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی محقق می‌شود که لازم است از تلاش‌های همکارانمان در سازمان حفاظت محیط‌زیست، شرکت گاز، صنعت، معدن،تجارت و منابع طبیعی تقدیر و تشکر کرد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو