مدیران خودروعصر اعتبار

شهر شناور در آسمان چین

عصر ساختمان- این شهر شناور آیا یک شهر بیگانه بود؟ یا جهانی موازی؟ یا پیامی از ارواح؟ چه پدیده‌ای بود؟ چندی پیش هزاران شهروند در جیانگشی و فوشان، ۲ شهر در جنوب چین، گزارش کردند شهری بسیار بزرگ-پر از آسمان‌خراش‌هایی در هاله‌ای از تاریکی- دیده‌اند که به‌طور مخوفی در آسمان صاف بالای سرشان معلق است. این پدیده موجی از توهم توطئه را به راه انداخت.

شهر شناور در آسمان چین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از بازده، بسیاری از این نظریه‌های توطئه حول”پروژه‌ی پرتوی آبی” است، طرح مشکوکی از ناسا که قصد دارد از طریق هجوم فرازمینی‌ها به زمین یا از طریق نقشه‌ای برای آمدن دوباره‌ی مسیح، دنیای جدید را بنیان‌گذاری کند. بقیه می‌گویند چین سعی کرده‌است واکنش جامعه را نسبت به “برترین فناوری هالوگرافی”اش محک بزند.
اما این پدیده واقعا چه بود؟

هواشناس‌ها می‌گویند شهر معلق احتمالا یک فاتا مورگانا یا توهم بصری بوده‌است: نوعی خطای دید ناشی از گرم شدن اتمسفر بالای زمین یا اقیانوس‌ها که باعث می‌شود تصویری که از اشیای دور می‌بینیم گمراه‌کننده باشد. کنت بومن که دانشمندی در حوزه‌ اتمسفر در دانشگاه ام‌‌اند‌ای تکزاس است این پدیده را با جزییات کامل برای خبرگزاری کریستین ساینس مانیتور توضیح داد.

تغییر عمودی دما از زمین سرد به هوای داغ می‌تواند باعث شکست نور شود، این شکست نور ببینده‌ها را فریب می‌دهد تا اشیا را جایی ببینند که نیستند. در این مورد، به نظر می‌رسید آسمان‌خراش‌های دور در آسمان معلق هستند، اما در واقع در افق دور، روی زمین به آرامی نشسته‌اند.

برخی اعتقادها بر این است فاتا مورگانا نیز، که نامش را از جادوگری در داستا‌ن‌های شاه آرتور گرفته‌است، برگرفته از افسانه‌ی کشتی ارواح هلندی سرگردان باشد.

اما این توضیح هنوز نتوانسته‌است تب توطئه را فروبنشاند. یک ویدیو که نظریه‌ی “پرتوی آبی” ناسا را توضیح می‌دهد در یوتیوب بیش از 4 میلیون بازدید داشته‌است.

پورسعیدخلیلی