مدیران خودروعصر اعتبار

اعطای وام حلال مسکن در یک بانک نروژی

عصر ساختمان- یکی از بانک‌های نروژ از برنامه خود برای اعطای "وام‌های حلال" مسکن مبتنی بر اصول اسلامی در این کشور خبر داد.

اعطای وام حلال مسکن در یک بانک نروژی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایبِنا، بانک استوربرند که در کشورهای نروژ و سوئد شعبه دارد، با توجه به اینکه بسیاری از مسلمانان به دلیل اعتقادات مذهبی از وام های مسکن معمولی استفاده نمی کنند، با ایجاد وب سایتی اقدام به ارزیابی بازخورد ایده اعطای وام های بدون بهره مسکن کرده است.

    بر اساس اعلام بانک استوربرند، وام های حلال قرار است جایگزین قراردادهای فعلی شود که به خریدار و بانک اجازه می دهد تا زمانی که وام گیرنده در حال پرداخت بدهی خود است، به طور مشترک مالک خانه باشند.

    گفته می شود، در مدت یک هفته از زمان راه اندازی وب سایت، حدود 300 نفر تمایل خود را برای اجرای این برنامه اعلام کردند.

    سازمان های اسلامی نروژ مثل شورای اسلامی این کشور و جنبش جوانان محافظه کار IslamNet نیز از طریق صفحات فیسبوکی خواسته اند، مردم تمایل خود را نسبت به این برنامه ابراز کنند.

    بانک استوربرند با انتشار بیانیه ای اعلام کرده به دنبال راهی برای ورود مردم به بازار مسکن حتی با قیمت بالاتر است.

    این بانک همچنین تأکید کرده، وام های حلال برای جوانان، فارغ التحصیلان و افرادی که به دلایل مذهبی نمی توانند از وام های معمولی استفاده کنند، مناسب خواهد بود.

    بورن اریک سیتم مدیر ارتباطات بانک استوربرند در اینباره گفت: هم اکنون در حال ارزیابی شرایط و پتانسیل بازار برای ارائه این وام هستیم و در این زمینه از مشاوران مالی انگلیس و مالزی کمک گرفته ایم.

    بنا بر این گزارش، انگلیس در سال 2013 برنامه مشابهی را به اجرا گذاشت و بانک الریان در غرب لندن هم اکنون با شرایط نزدیک به وام های معمولی مسکن، وام های مبتنی بر اجاره را به خریداران اعطا می کند.

    بانک استوربرند نروژ یکی از قدیمی‌ترین مؤسسات مالی نروژ است که سابقه فعالیت آن به قرن 18 میلادی باز می‌گردد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی