مدیران خودروعصر اعتبار

وزارت راه و شهرسازی رای اعتماد آورد

عصر ساختمان- در جلسه بعداز ظهر صحن علنی مجلس شورای اسلامی که با دستور جلسه استیضاح آخوندی برگزار شد عباس آخوندی تنها به تشکر از نماینده ها اکتفا کرد و نیمی از زمان خود را به نمایندگان داد.

وزارت راه و شهرسازی رای اعتماد آورد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»، رییس مجلس شورای اسلامی محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذر شهر را به همراه محمد دهقان به جایگاه سخنرانی فرا خواند.
    محمد حسین فرهنگی با اشاره به سانحه قطار سمنان و استفاده از اشخاص بی تجربه و غیر مسئول در جایگاه هیئت مدیره اشاره کرد و وزیرراه و شهرسازی را مقصراصلی این حادثه عنوان کرد.
    وی در ادامه به سمت های شغلی که این وزیر به بستگان خود داده است تاکید کرد و ادامه داد: وزیر وقت راه و شهرسازی تجهیز کادر پزشکی را به یکی از بستگان نزدیک خود با بودجه 58 میلیارد ریالی داده است. این در حالی است که کادر پزشکی قطارها با شکایت از اینکه این فرد صلاحیت این جایگاه را ندارد دادخواست های زیادی داده اند ولی پیگیری صورت نگرفته است.
    در ادامه محمد دهقان نیز ایراد سخنرانی کرد و ادامه داد: مستنداتی دارم که بسیاری از بستگان وزیر راه و شهرسازی در این سال ها شرکت های زیادی ثبت کرده اند و دراین شرکت ها قراردادهایی با سازمان های وابسته به راه وترابری بسته شده است .
    عباس آخوندی در پاسخ به این صحبت ها در خصوص سانحه قطار ضمن عرض تسلیت به بازماندگان گفت: ابتدا باید به این موضوع توجه داشته باشیم که ترمز این قطار دچار مشکل فنی در اثر سرمای شدید شد و این اتفاق ممکن است در تمام کشورها وتمام بازه های اتفاق می افتد.
    وی در خصوص استفاده از اشخاص بی صلاحیت در راه آهن نام تمام اعضای هیئت مدیره راه آهن را با سوابق کاریشان که همه بالای بیست سال سابقه داشتند را مطرح کرد.
    حتی یک نفر از بستگان من در هیچ قرار دادی با راه آهن نداشتند. وی اشاره کرد به کادر پزشکی قطار گفت: این موضوع در استیضاح قبلی مطرح شد. این قرارداد ها با رجا بسته شده و ربطی به وزارت ندارد. محمد مهدی آخوندی در دانشگاه ابن سینا بوده و ایشون جزو افتخارات ایران است .رجا با جهاد دانشگاهی دانشگاه ابن سینا بسته شده است. وی در ادامه گفت : من در وزارت خانه قانون گذاشتم در قرارداد های وزارت راه و شرکت های خصوصی نباید هیچ کارمند و فرد شاغل در وزارت خانه نباید سهمی از شرکت نداشته باشند لذا تمام صحبت هایی که که به اقوام بنده نسبت داده اند را تکذیب میکنم.
    وی با اشاره به اظهارات دهقان در خصوص هیئت مدیره غیر قانونی راه آهن گفت: باید توجه داشته باشید دیوان محاسبات به تمام مسائل آگاه است واگر اقدامات و هیئت مدیره غیر قانونی بود به مجلس می آورد.چرا از مهر سال گذشته تا به حال یکی از اعضای این هییت مدیره در هسچ دادگاهی یک پرونده هم ندارد
    وزیر راه با تاکید بر اینکه نباید بدون مدرک صحبتی کرد و در این باره افزود: اگر یک صفحه مدرک واقعی دارید به مجلس و قوه قضاییه ارائه دهید و از مجرای قانونی پیگیری کنید ،تریبون مجلس جای این صحبت های بدون مدرک نیست.در نهایت ای257 نفر رای داده و با 74 رای مثبت و 176 رای منفی به استیضاح آخوندی رای دادند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو