مدیران خودروعصر اعتبار

قائم مقام شهردار منطقه ۶

بهره‌برداری از ۴۹ پروژه در منطقه ۶/ بهره‌برداری از دومین همراه‌سرای بیمار در سال آینده

عصر ساختمان- قائم مقام شهردار منطقه ۶ تهران گفت: تا کنون یک همراه‌سرای بیمار با ظرفیت ۱۲۰ نفر احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و در سال آینده نیز همراه‌سرای دیگری احداث خواهد شد.

بهره‌برداری از ۴۹ پروژه در منطقه ۶/ بهره‌برداری از دومین همراه‌سرای بیمار در سال آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، حبیب‌الله غفوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌شهرداری منطقه 6 در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و عمرانی در آینده 49 پروژه را به بهره‌برداری می‌رساند که بالغ بر 22 هزار مترمربع به سطوح حوزه‌های مختلف این منطقه اضافه می‌شود.

    وی افزود: با بهره‌برداری از پروژه‌های این منطقه یک سوم به ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر تهران اضافه می‌شود تا بتوانیم خدمات مطلوب‌تری را به شهروندان این منطقه ارائه دهیم و افتتاح این پروژه‌ها قطعا در ارتقا کیفیت شهروندان تأثیرگذار است.

    غفوری بیان داشت: رسیدگی به پارک‌های محلی در اولویت شهرداری منطقه قرار گرفته است و تمامی خطوط مترو از جمله خط 6 و 7 با منطقه 6 به عنوان مرکزیت شهر ارتباط دارد.

    وی افزود: با بهره‌برداری از خطوط مترو قطعا تحولات عطیمی در جابه‌جایی شهروندان و کاهش هزینه‌ها و مخارج خواهیم داشت.

    شهردار منطقه 6 افزود: شهرداری منطقه 6 از بعد ملی نیز حائز اهمیت است به صورتیکه 27 درصد بیمارستان‌ها و 23 درصد مراکز علمی و وزارتخانه‌ها در این منطقه واقع شده است و در سطوح ملی در این منطقه خدمات ارائه می‌شود.

    در ادامه غفوری یادآور شد: مددسرایی در منطقه 6 برای کارتن‌خواب‌ها در نظر گرفته شده که 50 نفر ظرفیت دارد.

    وی افزود: بیش از 70 درصد از کسانی که در شهر تهران کارتن‌خواب هستند برای سایر شهرستان‌ها هستند که برای کار و رفع مشکلات خود به شهر تهران آمده‌اند و مدیریت شهری باید نسبت به حل مشکل آنها اقدام کند.

    وی به ساخت همراه‌سرای بیمار نیز اشاره کرد و گفت:‌در این همراه‌سرا به 120 نفر خدمات رایگان ارائه می‌شود و همراه‌های بیمار که بیماری در بیمارستان‌های شریعتی  و حضرت امام (ره) دارند می‌توانند در این همراه‌سرا اسکان یابند.

    شهردار منطقه 6 یادآور شد: همراه‌سرای شماره 2 نیز با ظرفیت 120 نفر در سال آینده مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

    وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ما همچنان شاهد چادرهایی در اطراف بیمارستان‌ها هستیم،‌گفت: با مددکاری بیمارستان هماهنگی لازم صورت گرفته است تا با معرفی‌نامه در مراکز ما اسکان یابند.

    وی درباره ساماندهی کودکان کار نیز اظهار داشت: در این خصوص نیز اقداماتی صورت گرفته است و کودکان کار و خیابان یک نوع کسب و کار دارند که باید دستگاه‌های مختلف از جمله بهزیستی، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط برای ساماندهی آنان اقدام کنند و آموزش‌های لازم داده شود.

    در ادامه حسین‌نژاد معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 6 اظهار داشت: بعضی از بوستان‌های منطقه 6 از جمله بوستان‌های لاله و ساعی در اولویت مرمت و نگهداشت قرار گرفته‌اند.

    وی با اشاره به اینکه در منطقه معمولاً نیازهای شهروندان  در دسترس قرار می‌گیرد، گفت: بر اساس این نیازسنجی‌ها نسبت به رفع مشکلات ترافیکی در سطح منطقه اقدام شده است.

    وی گفت: در چند سال اخیر سرانه مجموعه‌های ورزشی و فرهنگی در سطح منطقه 6 افزایش یافته‌اند و این مجموعه‌ها تحویل شهروندان شده‌اند و چندین مجموعه فرهنگی ورزشی نیز در حال احداث هستند که اکثر این پروژه‌ها در سال جاری به اتمام و بهره‌برداری می‌رسند.

    معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 6  افزود: پروژه بلوار کشاورز سال‌ها مورد بازسازی قرار نگرفته بود که با توجه به پیوست‌های اجتماعی قرار شد نسبت به بهسازی بلوار کشاورز از تقاطع کارگر تا قدس اقدام شود که فاز نخست آن تا پایان سال انجام و فاز بعدی که تکمیل بلوار است، بعد از تعطیلات نوروزی آغاز و تا پایان اردیبهشت به پایان می‌رسد.

    وی با اشاره به اینکه مسیر رفت و برگشت بلوار کشاورز 2 کیلومتر است، مسیر دوچرخه‌سواری و مسیر معلولین نیز در این بلوار دیده شده است.

    وی خاطر نشان کرد: بوستان‌های هنرمندان و ایرانشهر نیز که ویژه معلولین بوده است به بهره‌برداری کامل رسیده و ضوابط لازم برای تردد معلولین و ست‌های ورزشی استاندارد نیز برای آنها در این پارک لحاظ شده است.در ضمن جای پارک در ورودی ضلع غربی بوستان نیز مختص به معلولین در نظر گرفته شده است.

    وی افزود: در برنامه شهرداری منطقه 6 مناسب‌سازی تمامی بوستان‌های منطقه برای معلولین و جانبازان است.

    وی گفت: سرای محله ساعی نیز که در قدیم به عنوان خانه کودک بوده به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

    وی گفت: احداث مددسرا و اسکان کارگران نیز انجام شده است که در یک ساختمان دو طبقه با ورودی و خروجی‌های متفاوت مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

    وی بیان داشت: پروژه ساماندهی کودکان کار و خیابانی نیز در دستور کار قرار گرفته است که با هماهنگی دستگاه‌های مختلف در حال انجام است.

    *بهره‌برداری از المان میدان انقلاب تا پایان سال

    در ادامه نژادی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 6 نیز گزارش عملکردی درباره اقدامات صورت گرفته ارائه داد و گفت: این منطقه بیشترین تعداد خطوط بی‌آر‌تی و مترو را دارد.

    وی افزود: 40 خط تاکسی و خطوط مختلف اتوبوسرانی و خط 6 و 7 مترو. از این منطقه عبور می‌کنند.

    وی ادامه داد:در خط 6 مترو ریل‌گذاری به اتمام رسیده است و در مرحله احداث ایستگاه هستیم.

    وی گفت: ایستگاه‌های هفت‌تیر، نجات‌الهی، میدان ولی‌عصر تقاطع حجاب ایستگاه کارگر، ایستگاه کشاورز و ایستگاه فاطمی در خط 6 مترو از این منطقه عبور می‌کنند و دو ایستگاه نیز در خط 7 در منطقه 6 است.

    وی درباره المان‌های میدان انقلاب، میدان ولی‌عصر و میدان هفت‌تیر نیز اظهار داشت: هر سه میدان از نظر وضعیت زیباسازی مناسب نیستند و به زودی نسبت به ساماندهی این میادین نیز اقدام می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه پلازای میدان ولی‌عصر به زودی مورد بهره‌برداری کامل قرار می‌گیرد و المان میدان انقلاب نیز تا پایان سال رونمایی و به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی گفت: با توجه به اصلاح هندسی نقاط حادثه‌خیز در منطقه 6 امسال شاهد کاهش تصادفات در این منطقه بوده‌ایم و 30 نقطه خطرپذیر در این منطقه را شناسایی و اصلاح کرده‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو