مدیران خودروعصر اعتبار

گران‌ترین و ارزان‌ترین شهرهای دنیا

عصر ساختمان- شهر سنگاپور گران ترین و آلماتی پایتخت قزاقستان به عنوان ارزان تری شهرهای جهان معرفی شدند.

گران‌ترین و ارزان‌ترین شهرهای دنیا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایبِنا، در این رتبه بندی که از سوی "اکونومیست اینتلیجنس یونیت" اعلام شده است، در بین 10 شهر گران جهان، پنج شهر در آسیا قرار دارد و سنگاپور نیز مکان نخست را به خود اختصاص داده است.

    بعد از سنگاپور شهرهای هنگ کنگ و زوریخ سوییس قرار گرفته اند. زوریخ بالاترین هزینه زندگی در اروپا را دارد.

    شهرهای توکیو و اوزاکا در ژاپن نیز چهارم و پنجم هستند در حالیکه شهرهای سئول کره جنوبی، ژنو سوییس و پاریس در فرانسه رده های ششم تا هشتم را دارا هستند و نیویورک آمریکا و کوپنهاگ دانمارک به طور مشترک در مکان نهم قرار دارند.

    این مطالعه گران ترین شهرهای جهان را بر اساس قیمت اقلام اساسی موجود در سوپرمارکت ها، فروشگاه های در حد متوسط و بازارها مثل مواد غذایی، نوشیدنی، پوشاک و همچنین هزینه تفریح و سرگرمی و خرید و استفاده از اتومبیل مثل هزینه بنزین، رتبه بندی کرده است.

    در این بررسی، هزینه هایی مثل اجاره مسکن، قبوض آب و برق، شهریه مدارس و کمک های خانگی نیز مد نظر قرار گرفته و علاوه بر این قدرت پول رایج کشورها نیز محاسبه شده است به طوریکه یکی از دلایل ارزانی نیویورک و همچنین دیگر شهرهای آمریکا، تضعیف دلار است.

    اما ارزان ترین شهر دنیا بر اساس این رده بندی، آلماتی قزاقستان است که در بین 133 کشور در رتبه آخر قرار دارد. شهرهای لاگوس نیجریه، بنگلور هند، کراچی پاکستان و الجزیره الجزایر، قبل از آلماتی قرار گرفته اند.

    نکته قابل توجه در این رتبه بندی، غیبت شهرهای چین در بین گران ترین شهرهای جهان به دلیل کاهش مصرف و همچنین تضعیف پول این کشور است.

    در بین شهرهای اروپایی نیز زوریخ و ژنو به دلیل گرانی تفریح و سرگرمی در بین 10 شهر نخست گران دنیا قرار گرفته اند در حالیکه پاریس همانند گذشته به دلیل گرانی تنباکو در این جمع است اگرچه این شهر یکی از پرجمعیت ترین شهرهای دنیا برای گردشگران نیز محسوب می شود  از این رو فروشندگان محلی می توانند قیمت های خود را بالا نگه دارند.

    با وجود این، چنین شرایطی موجب شده است ساخت و گسترش بلوک های آپارتمانی برای کمک به کاهش هزینه های مسکن در پاریس به عنوان یکی از پایتخت های تاریخی اروپا با دشواری همراه شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار