مدیران خودروعصر اعتبار

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی:

۶۳۵ واحد در بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی آماده واگذاری است

عصر ساختمان- معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: ۶۳۵ واحد مسکن با ارزش ریالی ۳۴۹ هزار میلیون ریال در حال واگذاری داریم.

۶۳۵ واحد در بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی آماده واگذاری است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان»  به نقل از ایسنا،  حامد دائمی  اظهارکرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به دستور تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در 21 فروردین ماه 58 تأسیس شد.

    وی افزود: کمک به اقشار محروم جامعه برای تأمین مسکن مناسب در شهر و روستا و محرومیت‌زدایی از اهداف و فلسفه وجودی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

    دائمی ادامه داد: در زمان تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، حساب  100 امام(ره) در تمامی شعب بانک ملی افتتاح شد که مردم با کمک‌هایی که به این حساب واریز می‌کنند در راه ساخت مسکن برای محرومین جامعه و محرومیت زدایی گام برمی‌دارند.

    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در چندین حوزه فعالیت می‌کند، افزود: یکی از عملکردهای معاونت شعری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان به قائم مقامی راه و شهرسازی است.

    دائمی با بیان اینکه از 28 شهر استان، 25 شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت دارند، تصریح کرد: از نیمه دوم سال 88، سهمیه 8417 واحد مسکن مهر به بنیاد مسکن استان برای تأمین و ساخت مسکن، تامین تسهیلات و بهره برداری داده شد.

    وی اظهار کرد: از این تعداد، عملیات احرایی 8288 واحد اتمام کامل شده،  8219 واحد به صورت رسمی افتتاح شده و تعداد 69 واحد افتتاح رسمی نشده که با توجه به پراکندگی در سطح استان در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری به صورت پایلود در شهرهای بالای 25 هزار نفر افتتاح می‌شود.

    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خدمات زیربنایی و روبنایی برای این واحدهای مسکن مهر فراهم شده است، افزود: 94 درصد تسهیلات مسکن مهر بانک عامل را فروش اقساطی کردیم.

    دائمی بیان‌کرد: در مسکن مهر در 16 سایت و  به متراژ 148 هکتار، تهیه طرح تفکیکی آماده سازی اراضی داشتیم.

    وی با بیان اینکه یکی دیگر از وظایف معاونت شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ساخت مسکن در شهرها و روستاهای مستعد است، افزود: از ابتدای تقسیم استان، 2373 واحد مسکن با ارزش ریالی 620 میلیارد ریال ساخته و واگذار شده است.

    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: 635 واحد مسکن با ارزش ریالی 349 هزار میلیون ریال در حال واگذاری داریم و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان‌هایی که پروژه دارند ثبت نام و از شرایط ویژه این پروژه‌ها استفاده کنند.

    دائمی ادامه داد: پروژه‌های در حال اجرا در سال جاری 745 واحد با ارزش ریالی 343 میلیارد ریال است که در شهرهای بیرجند، فردوس، درمیان، طبس، سربیشه، زیرکوه و قائن با پیشرفت فیزیکی 10 تا 80 درصد است. در نیمه دوم سال جاری بخشی از پروژه‌ها واگذار خواهد شد.

    وی اظهار کرد: در سال گذشته، بودجه ساخت 176 واحد مسکن را به استان دادند که با هماهنگی‌هایی که در سطح استان انجام گرفت، ساخت 313 واحد مسکن با ارزش ریالی 138 هزار میلیون ریال را تعریف کرده‌ایم.

    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد در سال جاری، ساخت حدود 100 واحد مسکن را آغاز کنیم، افزود: یکی از دیگر عملکردهای معاونت شهری، ساخت مسکن با مشارکت انجمن خیرین مسکن ساز است که با توجه به توافق نامه‌های صورت گرفته در مرکز، شروع و بهره‌برداری تعدادی واحد را در سطح استان آغاز کرده‌ایم.

    دائمی ادامه داد: از اواخر سال 88، انجمن خیرین مسکن ساز ساخت 728 واحد با ارزش ریالی 197 هزار و 100 میلیون ریال در استان آغاز شده که از این تعداد،  664 واحد ساخته و تحویل متقاضیان شده و 64 واحد در حال اجرا است.

    وی یادآور شد: با توجه به اینکه متولیان مسکن مهر شهرداری‌ها بودند، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی در راستای کمک به آماده‌سازی مکان‌هایی که کارهای زیربنایی در آن‌ها انجام شده، طی 5 مرحله در سال‌های 94 و 95، 5036 تن قیر رایگان برای 12 شهر بسته به نیاز شهرها واگذار کرد که 3020 تن در سال 94 و 2016 تن در سال 95 اهدا شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو