مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ارومیه :

خسارت ۲۰ میلیارد تومانی سیل به تاسیسات راه و شهرسازی ارومیه

عصر ساختمان- رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ارومیه گفت: در اثر سیل خسارت ۲۰ میلیارد تومانی به تاسیسات راه و شهرسازی ارومیه وارد شده است.

خسارت ۲۰ میلیارد تومانی سیل به تاسیسات راه و شهرسازی ارومیه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، صادق حبیب زاده در جلسه مدیریت بحران که در راستای بررسی آخرین روند خدمات رسانی به مناطق سیل زده آذربایجان غربی در فرمانداری ارومیه تشکیل شده بود گفت: در پی بروز سیل با براوردهای انجام شده در حدود 20 میلیارد تومان خسارت به تاسیسات راه و شهرسازی شهرستان وارد شده است.

    وی با اشاره به اقدامات اداره راه و شهرسازی ارومیه  در بروز سیل و کمک به آسیب دیدگان گفت: بلافاصله پس از وقوع سیل، اعزام 72 پرسنل به روستاهای آسیب دیده، اعزام 5 بولدزر،7 لودر،9 گریدر، 15 کامیون و 9 دستگاه سواری بخشی از اقدامات بود.

    حبیب زاده ادامه داد: ایجاد دیوار سیل بند، کنترل سیل در جبل کندی، ایجاد کانال در خضرآباد، ایجاد راه دسترسی در حد فاصل دوکانا به حلج به طول 4 کیلومتر، مرمت و بازگشایی روستاهای آسیب دیده، مونتاژ پل فلزی بروی پل هاشم آبادو لایروبی پل از فعالیتهای انجام شده به مناطق سیل زده بوده است.

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ارومیه با بیان اینکه راه ارتباطی به مارمیشو قطع شده است تصریح کرد: مسیر ارتباطی در 2 روستای سوله دوکل و گله بهی نیز مسدود است.

    مصطفی دیبایی، رئیس امور منابع آب ارومیه در ادامه این جلسه با بیان اینکه بر اثر بارندگی‌های اخیر و سیلاب آذربایجان بیش از 300 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه سرازیر شده است افزود: سهم شهر ارومیه 100 میلیون مترمکعب است. میزان دبی آب در مناطق سیل زده نازلو به 160 مترمکعب رسیده و باعث طغیان رودخانه شد.

    دیبایی تصریح کرد: جمعا 5 بیل مکانیکی برای خدمت رسانی و کمک رسانی به آسیب دیدگان سیل اخیر از سازمان منابع آب ارومیه تجهیز شده بود،که 2 بیل مکانیکی از ارومیه و 3 بیل مکانیکی دیگر نیز از  شهرستان‌های استان فراهم آورده شد تا بتوانیم در مناطق پرخطر از وقوع خسارات جلوگیری کنیم.

    رئیس امور منابع آب ارومیه گفت: 6 کمپرسور، 2 دستگاه لودر، 1دستگاه بولدزر،3 تانکر آب و 120 نفر نیروی انسانی برای خدمت رسانی به مناطق سیل زده اعزام شده بود.

    دیبایی، بارندگی شدید و وجود ذخایر برف را عامل روانی آب در بخش های سیلوانا و پایین دست باراندوز دانست و افزود: بررسی های اولیه نشان می دهد بدلیل کاشت درخت در حریم رودخانه ها و تخریب دایک حفاظتی کنار رودخانه یکی از علل آب گرفتگی در روستاهایی مختلف  و طغیان آب بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو