مدیران خودروعصر اعتبار

رتبه ایران در شاخص عملکرد لجستیکی به ۹۶ رسید

عصر ساختمان- معاون دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: رتبه ایران در سال ۲۰۱۴ در شاخص عملکرد لجستیک ۱۱۴ بوده است که باتوجه به بهبودهایی که در هریک از شش زیرشاخص طی سالهای اخیر صورت گرفته است، رتبه ایران به عدد ۹۶ رسیده است.

رتبه ایران در شاخص عملکرد لجستیکی به ۹۶ رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، جعفر جمیلی معاون دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه برای رسیدن به اهداف برنامه هایی تدوین می‌شود،گفت: برای تحقق هر یک از برنامه ها‌ی ترانزیت کشور یک نقشه راه ترسیم می‌شود.

    وی در ادامه افزود: در بحث شاخص‌های ارزیابی یک شاخص بین المللی عملکرد لجستیکی برای کشور‌ها از سوی نهادهای بین المللی تهیه شده است که همه کشور‌ها از جمله کشور ایران هم برنامه‌های خود را در راستای بهبود این شاخص‌ها تنظیم می‌نماید.

    معاون دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: برای ارزیابی عملکرد‌ها 6 شاخص اصلی تقسیم بندی شده و نهایتاً در پایان هر سال کشور‌ها براساس عملکردشان در این 6 شاخص ارزیابی و رتبه بندی می‌شوند. 

    جمیلی تصریح کرد: رتبه ایران در سال 2014 در شاخص عملکرد لجستیک 114 بوده است که باتوجه به بهبودهایی که در هریک از شش زیرشاخص طی سالهای اخیر صورت گرفته است، رتبه ایران به عدد 96 رسیده است.

    معاون دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مورد این 6 شاخص گفت: شاخص شماره یک، شامل کارایی و فرآیندهای تردد مرزی و گمرکی کشور‌ها می‌باشد. دومین شاخص مربوط می‌شود به کیفیت زیرساخت‌های تجاری و جابجایی، شاخص شماره 3 نیز به بحث سهولت در ارسال محموله‌های بین المللی و مباحث زمان و هزینه‌های حمل و نقل با هدف رقابتی کردن قیمت‌های تمام شده کالا می‌پردازد.

    جمیلی در ادامه به سایر شاخص‌ها اشاره کرد و توضیح داد: در شاخص شماره 4 هم شایستگی و کیفیت خدمات لجستیکی و در شاخص شماره 5 به مباحث مربوط به توانایی در ردیابی کالاهای ارسالی در راستای گسترش فناوری‌های نوین در ساماندهی و جابجایی کالا و مسافر پرداخته می‌شود و نهایتا در شاخص شماره 6 مواردی از قبیل: تحویل بموقع کالا، ارائه خدمات مطلوب از طریق برنامه ریزی و مدیریت زمان و منابع مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار