مدیران خودروعصر اعتبار

معاون سازمان حفاظت محیط زیست:

۲۸۰ منطقه کشور زمینه جذب اکوتوریسم و گردشگری را دارند

عصر ساختمان- معاونت طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مناطق چهارگانه حفاظت شده و پارک ملی در کشور ظرفیت ایجاد گردشگری پایدار را دارد، گفت:حدود۲۸۰ منطقه حفاظت شده و پارک ملی در کشور زمینه اکوتوریسم و گردشگری پایدار را در خود دارند.

۲۸۰ منطقه کشور زمینه جذب اکوتوریسم و گردشگری را دارند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، فرهاد دبیری ظهر امروز در مراسم روز جهانی تنوع زیستی اظهار کرد: تفکر حفاظت از تنوع زیستی به سال 1375 و کنفرانس دوم زمین برمی‌گردد که ایران نیز مانند سایر کشورهای دنیا به آن تاکید داشته است.

    وی افزود: روز جهانی تنوع زیستی را در ابتدای خرداد ماه نامگذاری کرده‌اند که این مراسم را فعالان محیط زیست منطقه‌ای و ملی همه ساله جشن می‌گیرند و باید مورد اهمیت واقع شود.

    معاونت طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: واژه تنوع زیستی با واژه گردشگری پایدار گره خورده است و رابطه بسیار زیادی میان گردشگری با تنوع زیستی وجود دارد که باید ظرفیت آن مورد استفاده قرار گیرد.

    دبیری با بیان اینکه ایران از تنوع زیستی مناسبی برخوردار است، تصریح کرد: کشور ما  جزو 20 کشوری است که تنوع زیستی مطلوبی دارد  اما در عین حال با مشکلات حفاظت تنوع زیستی مواجه هستیم که باید در رفع آن کوشا باشیم.

    وی خاطرنشان کرد: به طور حتم گردشگری پایدار می‌تواند کمک کننده به تنوع زیستی باشد و رشد و ارتقای این مهم را به دنبال آورد.

    معاونت طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مناطق چهارگانه حفاظت شده و پارک ملی در کشور ظرفیت ایجاد گردشگری پایدار را دارد، گفت:حدود  280 منطقه حفاظت شده و پارک ملی در کشور زمینه اکوتوریسم و گردشگری پایدار را در خود دارد.

    دبیری تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست، جنگلها، مراتع و آبخیزداری به همراه میراث فرهنگی و گردشگری باید با بهره‌گیری از امکانات، علائق و به کارگیری سازمانهای مردم نهاد با تکیه بر جوامع محلی بتوانند در حوزه گردشگری و اکوتوریسم پیش روی کنند.

    وی تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست زمینه مشارکت سازمانهای مردم نهاد را برای بهره‌برداری از مناطق تنوع زیستی فراهم کرده و نمونه آن منطقه «روچو» و پارک ملی «خَبر» در کرمان است.

    معاونت طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر این منطقه از کرمان مورد توجه جدی قرار گرفته و تفاهمنامه‌ای با بخش خصوصی به امضا رسیده که می‌تواند توجه به تنوع زیستی و گردشگری پایدار برای پیشرفت و توسعه کمک کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو