مدیران خودروعصر اعتبار

نصب نیم ضریح خیمه‌گاه امام حسین (ع) تا پایان امسال

عصر ساختمان- رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از پیشرفت ۵۰ درصدی مراحل ساخت دو نیم ضریح خیمه گاه مقام امام حسین (ع) و حضرت قاسم در استان بوشهر و نصب آن تا پایان امسال خبر داد.

نصب نیم ضریح خیمه‌گاه امام حسین (ع) تا پایان امسال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، حسن پلارک که میزبان فاضل «ابودگه»، تولیت خیمه گاه حسینی بود، گفت: مردم دوستدار اهل بیت (ع) استان بوشهر که پیش از این، نیم ضریح خیمه‌گاهی مقام حضرت عباس (ع) را ساخته و در کربلا نصب کرده بودند، ساخت دو نیم ضریح مقام امام حسین و حضرت قاسم (ع) را تقبل کرده‌اند.

    وی افزود: با پشتیبانی خیرین استان بوشهر و همت هنرمندان قلمزن اصفهانی، کار قلم زنی قسمت اصلی و تاج دو نیم ضریح به پایان رسیده و اکنون آماده طلاکاری است.

    رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه هزینه ساخت این دو نیم ضریح را مردم استان بوشهر تقبل کرده‌اند، گفت: دو گروه شش نفره از استادکاران و 10 نفر از نجاران و دو ناظر طرح به همراه تعداد زیادی از داوطلبان مردمی در ساخت این ضریح همکاری می‌کنند.

    فاضل ابودگه ـ تولیت خیمه گاه حسینی ـ در این دیدار با اشاره به اینکه ضریح‌های موجود در خیمه گاه، کوچک و قدیمی هستند، اظهار کرد: پس از پایان مراحل ساخت و نصب نیم ضریح مقام حضرت عباس (ع) با همت مردم بوشهر، سه نیم ضریح مقام امام حسین (ع)، حضرت قاسم ابن الحسن (ع) و حضرت زینب (س) با هنرمندی استادکاران ایرانی در شهرهای بوشهر، شیراز و کرمانشاه، در حال ساخت است.

    وی با یادآوری اینکه واقعه عظیم کربلا از خیمه گاه حسینی آغاز شد و از این محل مقدس بود که پرچم انقلاب حسینی به اهتزاز درآمد، گفت: تاریخ نهضت خونین امام حسین (ع) را باید در این محل جستجو کرد، چرا که هنوز رازهای بزرگی از این انقلاب در سینه این مکان مقدس و شریف نهفته است.

    تولیت خیمه گاه حسینی با تجلیل از اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات برای بازسازی و توسعه اماکن مقدس، ادامه داد: خیمه گاه حسینی در طول شبانه روز پذیرای زائران حسینی از ملیت‌های مختلف است و درهای این خیمه گاه به روی زائران و مجاوران همیشه باز است.

    ابودگه با بیان اینکه در خیمه گاه حسینی، ادارات مختلفی مشغول خدمت رسانی به زائران هستند، افزود: در حال حاضر اداراتی چون پاسخگویی به مسائل شرعی، امنیت و حفاظت، خدمات شامل کفشداری، نظافت و ...، هدایا و نذورات و ... به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار