مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اعلام کرد :

اتمام ساخت نیم ضریح خیمه‌گاهی امام حسین و حضرت قاسم(ع) تا پایان سال

عصر ساختمان- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از پیشرفت ۵۰ درصدی مراحل ساخت دو نیم ضریح خیمه گاهی مقام امام حسین(ع) و حضرت قاسم ابن الحسن(ع) در استان بوشهر خبر داد و گفت: نصب این نیم ضریحها تا پایان امسال انجام می‌گیرد.

اتمام ساخت نیم ضریح خیمه‌گاهی امام حسین و حضرت قاسم(ع) تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، حسن پلارک در دیدار فاضل ابودگه، تولیت خیمه‌گاه حسینی اظهار کرد: مردم دوست‌دار اهل بیت علیهم السلام استان بوشهر که پیش از این نیم ضریح خیمه‌گاهی مقام حضرت عباس(ع) را ساخته و در کربلا نصب کرده بودند، ساخت دو نیم ضریح مقام امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) را تقبل کرده‌اند.

    وی افزود: با پشتیبانی خیران استان بوشهر و همت هنرمندان قلمزن اصفهانی، کار قلم‌زنی قسمت اصلی و تاج دو نیم ضریح به پایان رسیده  و اکنون آماده طلاکاری است.

    رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه تمامی هزینه ساخت این دو نیم ضریح را مردم استان بوشهر تقبل کرده‌اند، خاطرنشان کرد: دو گروه 6 نفره استادکار و 10 نفر نجار و دو ناظر طرح به همراه تعداد زیادی از داوطلبان مردمی در ساخت ضریح همکاری می‌کنند.

    پلارک با بیان اینکه پیشرفت 50 درصدی را در ساخت دو نیم ضریح خیمه گاهی مقام امام حسین(ع) و حضرت قاسم ابن الحسن(ع) شاهد هستیم، گفت: نصب این نیم ضریحها تا پایان امسال انجام می‌گیرد.

    فاضل ابودگه؛ تولیت خیمه‌گاه حسینی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ضریحهای موجود در خیمه گاه، کوچک و قدیمی هستند، تصریح کرد: پس از اتمام مراحل ساخت و نصب نیم ضریح مقام حضرت عباس(ع) با همت مردم بوشهر، سه نیم ضریح مقام امام حسین(ع)، حضرت قاسم ابن الحسن(ع) و حضرت زینب(س) با هنرمندی استادکاران ایرانی در شهرهای بوشهر، شیراز و کرمانشاه، در حال ساخت است.

    وی با بیان اینکه واقعه عظیم کربلا از خیمه گاه حسینی آغاز شد و از این محل مقدس بود که پرچم انقلاب حسینی به اهتزاز درآمد، اظهار کرد: تاریخ نهضت خونین امام حسین (ع) را باید در این محل جست‌وجو کرد، چرا که هنوز رازهای بزرگی از این انقلاب در سینه این مکان مقدس و شریف نهفته است.

    تولیت خیمه گاه حسینی با تجلیل از اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات برای بازسازی و توسعه اماکن مقدس تصریح کرد: خیمه‌گاه حسینی در طول شبانه‌روز پذیرای زائران حسینی از ملیتهای مختلف است و دربهای این خیمه گاه به روی زائران و مجاوران همیشه باز است.

    ابودگه با بیان اینکه در خیمه‌گاه حسینی ادارات مختلفی مشغول خدمت‌رسانی به زائران هستند، توضیح داد: در حال حاضر اداراتی چون پاسخگویی به مسائل شرعی، امنیت و حفاظت، خدمات شامل کفشداری، نظافت، هدایا و نذورات و ... به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو