مدیران خودروعصر اعتبار

نشت یاب لازمه خانه های هوشمند

عصر ساختمان- آتش ویران کننده است، اما خرابی های ناشی از نشت آب خطری است که احتمال وقوع آن به ویژه در خانه ها بیشتر است. فن آوری وجود دارد که می تواند شما را از وقوع نشت آب در ساختمان و خانه خود آگاه کند تا بتوانید قبل از وقوع خرابی و حادثه نسبت به رفع آن اقدام کنید.

نشت یاب لازمه خانه های هوشمند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از میزان، شاید وقوع آتش سوزی بزرگترین نگرانی صاحب خانه ها باشد اما هر شرکت بیمه ای می تواند به شما بگوید که آب دلیل بیشتر خرابی های ساختمانی است، حتی اکنون و در زمانه ای که سیل های کمی به وقوع می پیوندد.

    خرابی های ناشی از آب دلایل متنوعی دارد مانند خرابی آبگرمکن، ترکیدن لوله، نشت سینک ظرفشویی، گرفتگی دستشویی، و حتی نشت آب از لوله های پشت ماشین لباسشویی و ظرفشویی.

    همانطور که مجهز بودن خانه به حسگرهای دود لازم است، کار بسیار عاقلانه ایست که سنسورهای نشت آب را نیز در مکان هایی که احتمال نشت آب دارند مانند محفظه آبگرمکن، و لباسشویی، حمام، زیر ظرفشویی و ... نصب کنید. گرچه نشت آب برای مستاجران موضوع مهمی تلقی نمی شود، اما مسئله ایست که می تواند برای صاحبخانه ها اهمیت زیادی داشته باشد.

    در اینجا سعی شده است چند نمونه از بهترین نمونه های نشت یاب ها معرفی و با یکدیگر مقایسه شوند.

    سامانه نشت یاب Honeywell's Lyric با قیمت 77 دلار سه وضعیت را شناسایی می کند و هشدار می دهد: نشت آب، دمای بسیار پائین، و رطوبت زیاد. کاربرد آن بسیار آسان است اما عمده ترین مشکل آن اینست که با هیچیک از سامانه های هوشمندسازی خانه ها سازگار نیست.

    این سامانه قویترین نشت یاب موجود است و همچنین ساده ترین نشت یاب برای نصب و کار است. این نشت یاب به وای فای متصل می شود و نیازی به سامانه خانه هوشمند ندارد. متصل نشدن به سامانه هوشمند به این معنی است که این نشت یاب می تواند مشکلات را شناسایی کند اما قادر نیست برای متوقف کردن آن مثلا فلکه آب را ببندد.

    سامانه بعدی Utilitech است که ارزان (30 دلار) است و می تواند به برخی از سامانه های خانه های هوشمند متصل شود. اما آژیر خطر آن به قدری آهسته است که شنیده نمی شود. این سامانه حتما باید بر روی سطوح عمودی نصب شود. عمر باطری آن تنها یکسال است.

    نشت یاب LeakSmart گرچه قیمت نسبتا بالایی (68 دلار) دارد اما توانایی آن در سازگاری با تعداد زیادی از سامانه های خانه های هوشمند آن را به انتخابی مناسب تبدیل کرده است. از مشکلات این سنسور این است که باید والوهای مخصوصی برای آن به صورت جداگانه خریداری شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو