مدیران خودروعصر اعتبار

۲۲برنامه مطالعاتی درحوزه‌های عمران و مدیریت بحران درتقویم کاری۹۶

عصر ساختمان- مدیر مطالعات امور فنی و عمرانی، استانداردسازی و امور بحران مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از ۲۲ برنامه مطالعاتی درحوزه‌های عمران و مدیریت بحران درتقویم کاری۹۶ خبرداد.

۲۲برنامه مطالعاتی درحوزه‌های عمران و مدیریت بحران درتقویم کاری۹۶
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، مهدی آشتیانی حرکت در جهت تحت پوشش قراردادن تمامی برنامه‌های تعریف شده در برنامه پنج ساله دوم شهرداری و احصاء نیازهای مهم مطالعاتی شهر تهران را رویکرد فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود در سال 96 برشمردو گفت: حرکت و رویکرد کلی گروه مطالعاتی در سال 96 بر این است که پروژه‌های مطالعاتی که از قبل بوده و پیشرفت بسیار خوبی هم داشته‌اند را به اتمام برساند و همچنین پروژه‌های باقیمانده از برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران در حوزه ایمنی و مدیریت بحران را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

    وی عنوان کرد: در حوزه فنی و عمرانی خوشبختانه تاکنون کارهای خوبی انجام شده است و همچنان نیاز به یکسری دستورالعمل‌های جدید وجود دارد که در سال 96 نیز فعالیت‌های علمی و پژوهشی در همین راستا قرار دارد. در خصوص برخی دستورالعمل‌های تهیه شده این حوزه در سال‌های قبل، از جمله می‌توان به دستورالعمل تهیه پیوست اقتصادی طرح‌های عمرانی، دستورالعمل مدیریت تعمیر و نگهداری تونل‌های شهری، دستورالعمل مدیریت ریسک تونل‌ها و دستورالعمل طراحی و بهره‌برداری تأسیسات رواناب‌های شهری اشاره کرد.

    آشتیانی در ارتباط با ترجمه کتب تخصصی افزود: در سال 96، 2 عنوان کتاب به نام‌های «شهرها و بحران‌ها» و «ملاحظات آتش‌سوزی در ساختمان‌ها» در اولویت کاری قرار دارد.

    مدیر مطالعات امور فنی و عمرانی، استانداردسازی و امور بحران مرکز مطالعات تصریح کرد: با توجه به این که بیشتر پروژه‌های مطالعاتی گروه اتمام یافته است؛ لذا نشست‌های این گروه در قالب کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد. برای سال 96 تعداد 5 کارگاه آموزشی و یک نشست علمی در تقویم کاری این گروه قرار دارد.

    وی خاطر نشان کرد: تعداد 7 گزارش علمی به صورت ترکیبی از حوزه‌های عمران و بحران تحت عناوین بهره‌برداری از شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر تهران، شناسایی چالش‌ها و موانع پیاده‌سازی مدیریت ایمنی در ساختمان‌ها، بررسی و تحلیل الزامات ایمنی المان‌های شهری در برابر مخاطرات، خرابی‌های رایج روسازی‌های بتنی و تعمیر و نگهداری آنها، بررسی بحران‌های ثانویه احتمالی در زمان زلزله تهران و کاهش خطر پذیری شریان‌های حیاتی شهر تهران در برابر مخاطرات در نظر گرفته شده است.

    آشتیانی افزود: تعداد 7 پروژه مطالعاتی یعنی 3 پروژه در حوزه فنی و عمرانی مشتمل بر تدوین راهنمای طراحی، مدلسازی و اجرای پل‌های بتنی پیش تنیده، افزایش بهره‌وری سیستم تهویه تونل‌های ترافیکی و راهنمای عملیات ابزار گذاری و رفتار نگاری تونل‌های شهری و تعداد 4 پروژه با عناوین بررسی و تعیین بهترین مدل سناریو نویسی در زمان بحران، ارزیابی ریسک تونل‌ها و ایستگاه‌های مترو، تدوین روش‌های تخمین خسارت و تلفات ناشی از سیل و به روز رسانی مدل‌های تخمین خسارت و تلفات در برابر زلزله در ساختمان‌ها در حوزه مدیریت بحران برای سال 96 در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار