مدیران خودروعصر اعتبار

امضای تفاهم ۱ میلیارد دلاری تله کابین شهری بین ایران و کره

عصر ساختمان- همزمان با هفته محیط زیست تفاهم نامه احداث تله کابین شهری-مسافری با حضور هیاتی از کشور کره جنوبی در تهران، میان طرف ایرانی و نیومیلنیوم کره جنوبی به صورت جوینت وینچر و به ارزش یک میلیارد دلار به امضاء رسید.

امضای تفاهم ۱ میلیارد دلاری تله کابین شهری بین ایران و کره
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از میزان، جلیل مکینه چی در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: برنامه این گروه صنعتی از امضای تفاهم نامه، ایجاد تحول در حمل و نقل شهری تهران و سایر کلان شهر‌ها با ورود سیستم‌های پاک و نوین حمل و نقل بین المللی است.

    به گفته وی، این تفاهم یک میلیارد دلاری برای احداث تله کابین شهری-مسافری با هدف ایجاد سیستم حمل و نقل پاک و سریع در حالی بین طرف ایرانی و شرکت نیومیلنیوم (newmillennium) کره جنوبی به امضا رسیده که چند سالی می‌شود این تکنولوژی در کشورهای پیشرفته در حال استفاده است.

    مکینه چی با توجه به اینکه تفاهم فوق بصورت سرمایه گذاری خارجی و تضمین ضمانت بانکی از سوی ایران شکل گرفته است، خواستار همکاری صمیمانه و به موقع دولت دوازدهم به منظور اجرای سریع‌تر این پروژه بین المللی شد.

    وی زمان اجرای فاز اول پروژه تله کابین شهری-مسافری را یک تا 1. 5 سال دانست و از امضای دو تفاهم دیگر با طرف کره‌ای در زمینه ساختمان سازی و حمل و نقل هوایی (تشکیل شرکت هواپیمایی) خبر داد.

    شرکت کره‌ای نیومیلنیوم تکنولوژی ساخت تله کابین‌های شهری-مسافری را از شرکت MPO فرانسه خریداری کرده است و در پی امضای این تفاهم نامه متعهد شد شرکتی به صورت جوینت وینچر با طرف ایرانی به ثبت رسانده و نسبت به ساخت و احداث این تله کابین‌ها اقدام کند.

    تله کابین‌های شهری-مسافری قابلیت تردد با سرعت 3 کیلومتر در 15 دقیقه را در نسخه گردشگری و تا 50کیلومتر در نسخه‌های حمل و نقل شهری دارا خواهد بود که امکان استفاده از کابین هایی با ظرفیت 50تا 100نفر را ممکن می‌سازد.

    یادآور می‌شود: تله کابین‌های شهری-مسافری از جمله سیستم‌های پاک در حمل و نقل شهری به شمار می‌رود که توانایی کار با انرژی‌های پاک را دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار