مدیران خودروعصر اعتبار

وضعیت قرمز در بازار اجاره مسکن

عصر ساختمان- قیمت‌ها در بازار اجاره مسکن بر خلاف گفته‌های مسئولان، به سمت وضعیت قرمز و افزایش‌های نجومی در حرکت است.

وضعیت قرمز در بازار اجاره مسکن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، گزارشات میدانی از بازار اجاره مسکن حاکی از آن است که قیمت‌های اجاره در این بازار بعد از ماه رمضان به اوج خود می‌رسد و مستأجران شاهد قیمت‌های نجومی از سوی مالکان خواهند بود.
    افزایش 40 درصدی اجاره در پونک

    یکی از مشاوران املاک در پونک ،با اشاره به اینکه در این محدوده شاهد افزایش 40 تا 50 درصدی اجاره هستیم، گفت: در بخش رهن واجاره واحد‌های نوساز بین 30 درصد و واحدهای مسکونی که در موقعیت بهتری باشند، بیش از 40 درصد رشد قیمت داشته است.

    وی در ادامه افزود: در برخی از محدوده‌های منطقه 5 واحد‌های مسکونی که چند سال ساخت هستند، رشد قیمتی 20 درصدی داشته اند.

    این مشاور املاک گفت: سال گذشته یک واحد مسکونی نوساز متری یک میلیون و 500 هزار تومان برای اجاره بود، اما امسال این میزان به متری 2 میلیون تومان رسیده است.

    وی با اشاره به اینکه کاهش نرخ سود بانکی از سال گذشته باعث کاهش اجاره ملک به صورت رهن کامل شده است، گفت: سال گذشته به ازاء هر یک میلیون تومان 18 درصد اجاره بود، اما امسال به ازای هر یک میلیون تومان 20 درصد اجاره پرداخت می‌شود.
    هفته دیگر فصل نقل وانقلات اجاره شروع می‌شود

    یکی دیگر از مشاوران املاک واقع در شرق تهران  با اشاره به افزایش قیمت 17 تا 20 درصدی اجاره نسبت به سال گذشته، گفت: در حال حاضر بازار اجاره در ماه رمضان بسیار راکد است، اما از هفته آینده این بازار به سمت رونق حرکت می‌کند.


    وی در ادامه افزود: در منطقه حکمیه تهرانپارس قیمت‌های اجاره هر متر مربع واحد مسکونی نوساز از متری یک میلیون و 300 هزار تومان شروع می‌شود.
    قیمت اجاره را انصاف مالک تعیین می‌کند

    یکی دیگر از مشاوران املاک با اشاره به اینکه بیشتر قیمت‌های اجاره مسکن از سوی مالکان تعیین می‌شود، گفت: مشاوران املاک نمی‌توانند قیمت خاصی به مالکان بدهند؛ بنابراین میزان اجاره در هر منطقه به انصاف مالک مربوط می‌شود. هرچه قدر مالکان منصف‌تر، قیمت‌ها کمتر و هرچه قدر طمع داشته باشند، قیمت‌های اجاره به حالت نجومی می‌رسد.

    وی در ادامه افزود: البته این نکته را هم باید در نظر داشت که خانه‌های نوساز‌ قیمت‌های اجاره آنها نیز بیشتر می‌شود.

    بر این اساس به گفته بسیاری از مسئولان قیمت‌های اجاره امسال بیش‌تر از نرخ تورم که بین 10 تا 15 درصد است، افزایش نمی‌یابد. این در حالی است که وضعیت بازار اجاره برخلاف تمامی معادلات دولتی‌ها در وضعیت قرمز به سر می‌برد و نرخ‌های اجاره به مرز 40 درصد رسیده است که باید هرچه سریعتر فکر چاره‌ای برای کنترل آن صورت پذیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو