مدیران خودروعصر اعتبار

کدام موزه‌های دنیا بیشتر از "لوور" بازدیدکننده دارند؟

عصر ساختمان- موزه ملی چین، موزه ملی هوافضای واشنگتن و موزه لوور فرانسه در مجموع با میزبانی از بیش از ۲۲ میلیون نفر پربازدیدترین موزه‌های جهان در سال گذشته بوده‌اند.

کدام موزه‌های دنیا بیشتر از "لوور" بازدیدکننده دارند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، موزه ملی چین که در  فهرست پربازدیدترین موزه‌های جهان در سال 2016 جایگاه نخست را به خود اختصاص داده، در ضلع شرقی میدان «تیان آنمن» در پکن واقع شده است و به عنوان یکی از بزرگترین موزه‌های جهان، سال گذشته میزبان 7 میلیون و 550 هزار بازدیدکننده از سراسر جهان بود که در مقایسه با آمار سال 2015، حاکی از رشد 3.6 درصدی داشت.

    موزه ملی چین که یک موزه رایگان و با هدف آشنایی با تاریخ و فرهنگ کشور پهناور چین است، در سال 2015 میلادی 7 میلیون و 290 هزار بازدیدکننده داشت.

    این موزه در سال 2003 و با ادغام موزه انقلاب و موزه ملی تاریخ چین که از سال 1959 در کنار یکدیگر و در یک ساختمان قرار داشتند شکل گرفت. ساختمان اصلی این موزه در سال 1959 و به عنوان یکی از 10 ساختمان بزرگ به مناسبت بنیانگذاری جمهوری خلق چین بنا نهاده شد.

    این موزه تاریخ چین را از دوران "انسانِ یوآنمو" حدود 1.7 میلیون سال پیش تا پایان دودمان چینگ به عنوان آخرین سلسه پادشاهی تاریخ چین دربرمی‌گیرد و مجموعه دائمی آن شامل بیش از یک میلیون آیتم می‌شود که شامل بسیاری از آثار هنری و تاریخی ارزشمند و نایاب در چین و سراسر جهان می‌شود.

    موزه ملی هوافضای "اسمیتسونین" که در شهر واشنگتن قرار دارد با اختلاف ناچیز و با 7 میلیون و 500 هزار بازدیدکننده، پس از موزه ملی چین در جایگاه دوم پربازدیدترین موزه‌های جهان قرار گرفته است. شمار بازدیدکنندگان این موزه نسبت به سال 2016 که 6.9 میلیون نفر بوده، رشد 8.7 درصد را به ثبت رسانده است.

    این موزه در سال 1946 و با عنوان موزه ملی هوایی تاسیس شد و ساختمان اصلی آن در سال 1976 در نزدیکی پارک ملی نشنال مال واشنگتن ساخته شد. موزه ملی هوافضای واشنگتن محل نگهداری و نمایش بزرگترین مجموعه از هواپیماهای تاریخی و فضاپیماها در جهان است که از آن جمله می‌توان به فضاپیمای آپولو 11، فضاپیمای مرکوری فرندشیپ 7 و هواپیمای ساخته شده توسط برادران «رایت» اشاره کرد.

    موزه لوور فرانسه که معروف‌ترین موزه جهان است با 7 میلیون و 400 هزار بازدیدکننده در سال گذشته رتبه سوم این فهرست را به خود اختصاص داده است. نکته جالب درباره موزه لوور این که شمار بازدیدکنندگان این موزه در مقایسه با سال 2015 با کاهش چشمگیر 14.9 درصدی رو به رو بوده که این امر تا حد زیادی ناشی از بروز چند حمله تروریستی در نزدیکی موزه، در شهر پاریس و همچنین چند شهر دیگر فرانسه است. اما با این وجود لوور همچنان در میان موزه‌های اروپایی بالاتر از موزه بریتانیا و نگارخانه ملی لندن در جایگاه نخست پربازدیدترین موزه‌ها قرار دارد.
     

    موزه لوور که بازدید از آن نیاز به خرید بلیت دارد، از سال 1793 میلادی تا امروز به عنوان یک موزه عمومی فعال بوده‌ و تمرکز آن روی هنر، تاریخ بشر و فرهنگ است و آثار بسیاری در این زمینه‌ها در این موزه جای گرفته‌اند که از آن جمله می‌توان به لوح حمورابی، تابلوی بانوی صخره‌ها و تابلوی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی اشاره کرد.

    موزه ملی تاریخ طبیعی واشنگتن با 7 میلیون 100 هزار بازدیدکننده،‌ موزه هنری متروپولیتن نیویورک با 6 میلیون و 700 هزار بازدیدکننده و موزه بریتانیا با 6 میلیون و 420 هزار بازدیدکننده در رتبه‌های بعدی این فهرست قرار دارند.

    در میان موزه‌های اروپا پس از لوور، موزه بریتانیا، نگارخانه ملی لندن، موزه واتیکان (بیش از شش میلیون بازدیدکننده)، موزه تیت مادرن لندن (5 میلیون و 800 هزار بازدیدکننده) و موزه تاریخ طبیعی لندن با 4 میلیون و 624 هزار بازدیدکننده رتبه‌های دوم تا ششم پربازدیدترین موزه‌های اروپایی را به خود اختصاص داده‌اند.

    اما در میان موزه‌های قاره آسیا اقیانوسیه، موزه ملی چین در رتبه نخست، موزه علوم و فنون شانگهای (6.316 میلیون) رتبه دوم، کاخ موزه ملی تایوان (4.666 میلیون) رتبه سوم، موزه علوم و فنون چین در پکن (3.83 میلیون) رتبه چهارم و موزه ملی کره جنوبی در سئول (3.396 میلیون) رتبه پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.

    مقایسه میزان استقبال از موزه‌ها در سه منطقه آسیا-اقیانوسیه، اروپا و آمریکای شمالی در فاصله زمانی 2012 تا 2016 نیز حاکی از است که در طول مدت این چهار سال تنها موزه‌های منطقه آسیا-اقیانوسیه با رشد بازدیدکننده رو به رو بوده‌اند و موزه‌های اروپا و امریکای شمالی هر کدام 3 درصد ریزش مخاطب داشته‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار