مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

پیشنهاد تشکیل مثلث دولت، مجلس و مشاوران املاک برای ساماندهی بازار اجاره

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به آشفتگی نرخ ها در بازار اجاره بها، گفت: باید کارگروهی از دولت، مجلس و مشاوران املاک برای ساماندهی بازار مسکن به ویژه در بخش اجاره بها تشکیل شود.

پیشنهاد تشکیل مثلث دولت، مجلس و مشاوران املاک برای ساماندهی بازار اجاره
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، اقبال محمدیان با بیان این‌که رکود حاکم بر بازار مسکن علاوه بر متوقف کردن ساخت و ساز معاملات را نیز دچار وقفه کرده است، اظهار کرد:‌رونق بازار مسکن در ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم موثر است،  اما متاسفانه در سال های اخیر همزمان با کاهش قدرت خرید مردم و رکود حاکم بر بازار مسکن اجاره بها رونق یافته است.

    وی با بیان اینکه متاسفانه تعیین نرخ اجاره بها در کشور هیچ قاعده و قانون مشخصی ندارد، افزود: تعیین نرخ اجاره بها بر اساس سلیقه و توافق افراد مشکلات بسیاری را بر جامعه مستاجران ایجاد کرده است.

    وی با تاکید بر اینکه قطعا با جهش بازار مسکن وضعیت فعلی از این رکود خارج شده و شرایط برای مردم بهتر می شود، گفت: بازار مسکن باید با سیاست های مشخص به سمت رونق هدایت شود تا به این ترتیب با افزایش ساخت و سازها قیمت ها در بازار اجاره بها نیز تعدیل شود.

    محمدیان با تاکید بر ورود دولت و مجلس به موضوع ساماندهی بازار اجاره بها، افزود: باید مثلثی از دولت، مجلس و صنف مشاوران املاک برای ساماندهی نرخ اجاره بها و رهن تشکیل شده و با ایجاد کارگروهی ساماندهی وضعیت را دنبال کنند.

    وی با بیان اینکه مشاوران املاک اطلاعات دقیق و مشخص تری از نرخ ها در بازار مسکن دارند، گفت: همکاری مشاوران املاک با دستگاه های اجرایی می تواند نرخ اجاره بها را هدف مند تر کرده و از آشفتگی فعلی بازار بکاهد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مقابله با رقم های بالا در بحث اجاره بها و رشد یک باره آن ها در جهت کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه باید در فصول نقل و انتقال جدی گرفته شود.

    یکی از برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم ساماندهی بازار اجاره‌بهای مسکن و دو ساله کردن قراردادهای اجاره بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو