مدیران خودروعصر اعتبار

همکاری مشترک دو سازمان در زمینه پیشگیری و مدیریت بلایای طبیعی

عصر ساختمان- مدیرکل سنجش از دور سازمان فضایی ایران اعلام کرد: با امضای تفاهمنامه با سازمان مدیریت بحران همکاری‌هایی در زمینه پیش‌بینی، پیشگیری و مدیریت بحران صورت خواهد گرفت.

همکاری مشترک دو سازمان در زمینه پیشگیری و مدیریت بلایای طبیعی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، علی صادقی نائینی امروز در مراسم امضای تفاهمنامه میان سازمان فضایی و سازمان مدیریت بحران با تاکید بر ضرورت توسعه فناوری‌های فضایی در مدیریت بحران افزود: فناوری‌های فضایی در چرخه مدیریت بحران از قبل از وقوع حادثه تا مرحله مدیریت بحران و برآورد میزان خسارت و تخریب قابل استفاده است.

    وی با اشاره به تجربیات سازمان فضایی در بهره‌برداری از فناوری‌های فضایی، اظهار کرد: سازمان فضایی ایران در حوزه‌هایی چون پیش‌آگاهی خشکسالی تجربیاتی داشته است، به‌گونه‌ای که متدولوژی‌هایی که برای مدیریت بحران در سازمان ملل ارائه شده، مورد تصویب نیز قرار گرفته است.

    مدیرکل سنجش از دور سازمان فضایی ایران با اشاره به دریافت داده‌های ماهواره‌ای در زمینه مدیریت بحران در مرکز ماهدشت سازمان فضایی یادآور شد: از طریق سامانه پایش ماهواره‌ای به صورت روزانه تصاویری دریافت می‌شود که این تصاویر شامل مواردی چون وضعیت گرد و غبار می‌شود.

    صادقی تاکید کرد: گرد و غباری که در جنوب شرق کشور از جمله استان سیستان و بلوچستان گرفتار آن شده است، از طریق تصاویر این سازمان قابل مشاهده است.

    وی رصد آتش‌سوزی‌ها را از دیگر خدمات این سازمان نام برد و یادآور شد: آخرین نمونه رصد این آتش‌سوزی‌ها در نهم تیرماه بوده است، علاوه بر آن تصاویر ماهواره‌ای زلزله سفیدسنگ خراسان رضوی نیز تهیه شده است.

    مدیرکل سنجش از دور سازمان فضایی ایران با اشاره به امضای تفاهمنامه میان سازمان فضایی و سازمان مدیریت بحران یادآور شد: در راستای تعامل ایجاد شده میان این دو سازمان تصاویر دریافتی در حوزه بلایای طبیعی اشتراک‌گذاری خواهد شد.

    صادقی با بیان اینکه سازمان فضایی به عنوان نماینده ایران در شبکه جهانی چارتر عضو است، اضافه کرد: با مشارکتی که میان اعضای این شبکه وجود دارد، در صورت وقوع رخدادهای طبیعی تصاویر آن به اشتراک گذاشته می‌شود که داده‌های مربوط به این تصاویر به صورت داده‌های خام است و ما در این سازمان این داده‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهیم.

    وی پیش‌بینی سیل خوزستان را از دیگر اقدامات سازمان فضایی نام برد و خاطرنشان کرد: با امضای تفاهمنامه با سازمان مدیریت در زمینه‌هایی چون پیش‌بینی، پیشگیری، مدیریت بحران و مانیتورینگ آن همکاری‌های لازم صورت می‌گیرد.

    به گفته وی، با امضای این تفاهمنامه در زمینه کاربرد فناوری‌های فضایی در مدیریت بحران گام‌هایی برداشته خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو