مدیران خودروعصر اعتبار

نمایشگاه صنعت ساختمان تهران (۲۰)

دبیرکل اتاق تعاون ایران مطرح کرد: دولت سالانه ۵ درصد از اقتصاد خارج شود

عصر ساختمان- مردم باید در امور تعاونی و اقتصاد ملی دخیل شوند و برای تحقق این مسئله باید سهم اتاق تعاون افزایش یابد.

دبیرکل اتاق تعاون ایران مطرح کرد: دولت سالانه ۵ درصد از اقتصاد خارج شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، کتاب مقررات کسب و کار ایران سنگین ترین کتاب در جهان است و باید این کتاب سبک شود تا از یک سو خواندن و اجرای قوانین برای هموطنان ایرانی و از سوی دیگر جذب سرمایه گذار خارجی تسهیل شود.
    نمایشگاه یکی از اثرات بخش تعاون بر کل اقتصاد است
    دبیرکل اتاق تعاون ایران با اشاره به جمله فوق به رسیدن سهم 25 درصدی تعاون در اقتصاد اشاره کرد به خبرنگار ما گفت: اگر به ابلاغیه رهبر معظم انقلاب و قانون و برنامه پنجم عنایت داشته باشیم باید تمام تلاش خود را بکار ببندیم تا دستگاه اجرایی و دولت در بعد اجرایی قانون و با توجه به توانمندی‌های بخش تعاون نیز  با تکیه بر ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی، در جهت ارتقای سهم تعاون و اقتصاد ملی به نتیجه برسد.
    ماشاءالله عظیمی، گفت: بزرگترین نیاز کشور جذب شرکای خارجی و سرمایه گذارهایی است که به خروج از رکود اقتصاد و صنعت ساختمان کمک کند.
    عظیمی ادامه داد: بنظر میرسد دولت دوازدهم می‌تواند این موضوع را مدنظر قرار دهد تا سه جانبه گرایی اقتصاد مردمی تعاون، مجلس قانون گذار و دولت مجری قوانین با حداکثر همکاری بتوانند اقتصاد مردمی را در کشور گسترش دهد تا با بهبود بسترها و زیرساخت‌ها، اجرای قانون و تخصیصات، توزیع عادلانه امکانات و خدمات بتوانیم شاهد رشد اقتصاد در کشور باشیم.
    وی که امیدوارانه منتظر دستور افزایش سهم تعاون و اقتصاد مردمی است، تاکید کرد: نمی‌توان گفت طی سالهای آتی چه اتفاقی رخ می‌دهد اما نباید با عینک بدبینی به قضایا نگاه کرد و برای کمک به اقتصاد مردمی با خوش بینی تلاش خواهیم کرد.
    تلاش برای سپرده گذاری مستقیم مردم
    عظیمی افزود: اتاق تعاون به عنوان بهره بردار این قانون جدا از اقتصاد رکود زده فعلی نیست و مانند شرکت‌های دولتی که درگیر مشکلات تحمیلی از خارج هستند و مانند هر سه اقتصاد دولتی، خصوصی و مردمی دچار مشکل است.
    طبق پیش بینی وی: اگر دولت در برنامه ششم سالانه 5 درصد از اقتصاد خروج کند تا پایان برنامه بخش خصوصی، تعاونی و مردمی به سهم 50 درصد در اقتصاد می رسد. اگر این مورد رعایت شود بسیاری از گشایش‌ها اتفاق می‌افتد.
    دبیرکل اتاق تعاون ایران تصریح کرد: اگر مردم در اقتصاد دخیل ‌شوند و منابع خود را از سپرده گذاری خارج کنند  و دربخش تعاون دخیل شوند اقتصاد مردمی راه خواهد افتاد. سپرده گذاری در بانکها اثر غیر مستقیم نقدینگی مردم در اقتصاد است و ما برای موفقیت باید این اثر را مستقیم کنیم و سهم مردم، واگذاری‌ها، اختیارات و مقررات را کاهش دهیم تا بنگاهها و تعاونی‌ها گسترش یابند.
    کتاب مقررات کسب و کار ایران سبک شود
    عظیمی افزود: کتاب مقررات کسب و کار ایران سنگین ترین کتاب در جهان است و ما باید این کتاب را سبک کنیم. خواندن، اجرا و .. این کتاب برای هموطنانمان سنگین است چه برسد به جذب سرمایه گذار خارجی. بنابراین مقررات زدایی، واگذاری امور و دخالت مردم در اقتصاد باید در دستور کار قرار گیرد.
    وی درمورد ظرفیت‌های ساخت و ساز اتاق تعاون گفت: اتاق تعاون با چندین اتحادیه‌ تخصصی در صنعت ساختمان سابقا بسیار فعال بود اما به دلیل کاهش سیاست‌های تشویقی تعاونی‌ها، چند سالی است که این سیاست‌ گذاریها کمرنگ شده و ما امیدواریم نگاه ویژه‌ای به اقتصاد تعاونی مخصوصا ظرفیت‌های تعاون به بخش ساختمان تمام عقب افتادگی‌ها را جبران و تحول عمده ای ایجاد شود.
    عظیمی در مورد اشتغال زایی تعاون تصریح کرد: اتاق تعاون با ظرفیتهایی که می تواند داشته باشد حتما در اشتغالزایی تاثیرگذار خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو