مدیران خودروعصر اعتبار

نمایشگاه صنعت ساختمان تهران (۳۴)

خروج مسکن از رکود ۱۳۰ صنعت را وارد رونق می‌کند

عصر ساختمان- نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس با بیان اینکه با رونق بخش مسکن اشتغالزایی مستقیم وغیرمستقیم ایجاد می شود گفت:با رونق بخش مسکن ۱۳۰ صنعت رونق می یابد.

خروج مسکن از رکود ۱۳۰ صنعت را وارد رونق می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، سید کمال‌الدین شهریاری، نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در  حاشیه نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان درباره روند رو به رشد بیکاری گفت: بخش ساختمان و مسکن در کشور بعد از کشاورزی بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است، بنابراین رکود و رونق در بخش صنعت به واسطه اشتغال مستقیم و غیر مستقیمی که ایجاد می کند می تواند در کاهش نرخ بیکاری تاثیر گذار باشد.

    وی با بیان اینکه رونق بخش صنعت 130 واحد صنعتی را فعال می کند افزود:صنایع سنگین مانند سیمان،فولاد،صنایع سبک، چینی آلات، یراق آلات، لوله، سیم، شیشه، کلید و پریزو... درگیر بخش ساختمان و مسکن است. بخش ساختمان و مسکن زمانی که فعال می شود نه تنها اشتغال مستقیم ایجاد می کند بلکه باعث رونق صنایع مرتبط هم می شود که تعداد آنهابسیار است و آن هم به طور غیر مستقیم ایجاد اشتغال می کند. به طور مثال در حال حاضر که در دوره طولانی بخش مسکن هستیم بسیاری از صنایع وابسته به مسکن دچار رکود شده است.

    شهریاری با بیان اینکه با رکود مسکن صنعت سیمان دچار رکود شده است گفت:در حال حاضر سیمان دچار مازاد تولید است که این موضوع یک بحران برای صنعت ساختمان است. به همین دلیل وقتی بخش مسکن رونق می یابد تمام بخش های دیگر نیز فعال می شوند. یعنی بخش صنعت سوپاپ رونق و توسعه اقتصادی یک کشور است.

    نماینده مردم دشتی و تنگستان به ضرورت برگزاری نمایشگاه صنعت وساختمان اشاره کرد وگفت:ورود تکنولوژی از کشورهای توسعه یافته و آشنا شدن مهندسی ایرانی و شرکت های فعال و سرمایه گذاران با کشورهای دیگر بسیار موثر است.

    وی بیان کرد:یکی دیگر از مواردی مهم صادرات خدمات فنی و مهندسی است. با توجه به اینکه ایران از ظرفیت بسیاری برخوردار است. صادرات خدمات فنی و مهندسی می تواند با برگزاری چنین نمایشگاه هایی محقق شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو