مدیران خودروعصر اعتبار

نیمه نخست ۹۴ ثبت شد:

افزایش ۱۰.۴درصدی اجاره هر مترمربع زیربنای مسکونی در نقاط شهری

عصر ساختمان:مرکز آمار ایران اعلام کرد :اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در نقاط شهری کشور در نیمه اول امسال نشان می دهد که قیمت خرید و فروش هر متر مربع زمین نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش ۱.۵ درصدی یافت و اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی در نقاط شهری نیز رشد ۱۰.۴ درصدی داشت.

افزایش ۱۰.۴درصدی اجاره هر مترمربع زیربنای مسکونی در نقاط شهری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، براساس داده های سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور که با هدف شفاف سازی معاملات این بخش به منظور ساماندهی امور مسکن پیاده سازی شده، بنگاه های ملکی موظفند مشخصات تمامی معاملات خرید و فروش که سند آنها توسط دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می کند ، در این سامانه ثبت کنند.
    مرکز آمار افزوده است،با توجه به اینکه کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در شهرهای بزرگ باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح کشور می شود، در این گزارش از متوسط تعدیل شده (متوسط وزنی) استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد.

    ** کاهش متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین

    برپایه این گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی معامله شده توسط بنگاه های معاملات ملکی در کل کشور 11 میلیون و 744 هزار ریال بوده که نسبت به دوره قبل (نیمه دوم سال 93 ) 0.7 درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال قبل 1.5 درصد افزایش داشته است.
    همچنین تعداد معاملات فروش زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی انجام شده توسط بنگاه های معاملات ملکی در کل کشور نسبت به دوره قبل (نیمه دوم سال 93) 21 درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل 36 درصد کاهش داشته است.

    ** کاهش معاملات فروش زیربنای مسکونی معامله شده

    برپایه این گزارش ، متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده توسط بنگاه های معاملات ملکی در سطح کل کشور 14 میلیون و 758 هزار ریال بوده که نسبت به دوره قبل 1.2 درصد کاهش و در همسنجی با پارسال سه درصد افزایش نشان می دهد.
    همچنین تعداد معاملات فروش زیربنای مسکونی معامله شده توسط بنگاه های معاملات ملکی در سطح کشور نسبت به دوره قبل 15.1 درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل 24.4 درصد کاهش یافت .
    مرکز آمار ایران می افزاید: متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی توسط بنگاه های معاملات ملکی در سطح کل کشور 74 هزار و 653 ریال بوده که نسبت به دوره قبل 7.7 درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل 10.4 درصد افزایش دارد.
    همچنین تعداد معاملات اجاره زیربنای مسکونی توسط بنگاه های معاملات ملکی در سطح کل کشور نسبت به دوره قبل رشد 21.4 درصدی داشت و نسبت به دوره مشابه سال قبل 9 درصد کاهش نشان می دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار