مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل سازمان بنادر‌ خبر داد:

فراخوان بین‌المللی جذب سرمایه‌گذار ‌فاز‌های ۲و۳ بندر شهید رجایی‌‌

هندی‌ها سرمایه‌گذار توسعه بندر چابهار شدند‌‌

عصر ساختمان:معاون وزیر راه از انعقاد قرارداد با طرف هندی برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار خبر داد و گفت: مقرر شده است این قرارداد به تأیید دولت هند هم برسد، اما از نظر ما سرمایه‌گذاری هندی‌ها در پروژه توسعه بندر چابهار ‌نهایی شده است.

فراخوان بین‌المللی جذب سرمایه‌گذار ‌فاز‌های ۲و۳ بندر شهید رجایی‌‌
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمد سعیدنژاد در جمع خبرنگاران به قراردادهای اخیر ایران و ایتالیا در حوزه بندری و دریایی اشاره کرد و اظهار داشت:‌ در کشور ایتالیا دو یادداشت تفاهم به امضا رسید.

    وی به تفاهمنامه‌های امضا شده بین بنادر دو طرف و انعقاد یادداشت تفاهم خواهرخواندگی بین بندر شهید رجایی ایران و بندر تریست ایتالیا اشاره کرد و گفت: بندر تریست‌ یکی از بزرگترین بنادر این کشور محسوب می‌شود که به دنبال برقراری ارتباط تجاری با ایران است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این یادداشت تفاهم دو بندر اهداف مشترکی را دنبال می‌کنند که توسعه ترانزیت و تبادل کالاهای ترانزیتی از مهم‌ترین اهداف دو طرف قلمداد می‌شود.

    ‌سعیدنژاد امضای یادداشت تفاهم ایمنی و آتش‌نشانی را از دیگر سندهای امضای شده هیأت ایرانی در ایتالیا برشمرد.

    وی ادامه داد: ‌در این یادداشت تفاهم بنادر شهیدرجایی و تریست ایتالیا، در مورد همکاری‌ فنی و آموزشی، انتقال تجربیات و انجام مانورهای فنی و آموزشی، انتقال تجربیات و انجام مانورهای ایمنی و آتش‌نشانی مشترک توافق کردند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از تقاضای شرکت های ایتالیایی برای سرمایه‌گذاری در بنادر ایران خبر داد و گفت‌:‌ متقاضیان سرمایه‌گذاری در بنادر کشور قابل توجه هستند که بر اساس شاخصه‌های سازمان بنادر و دریانوردی همه این مورد برای انتخاب ارجح در دست ارزیابی و بررسی فنی، بازرگانی و مالی است.

    * انجام فراخوان بین‌المللی جذب سرمایه‌گذار برای فاز‌های 2 و 3 بندر شهید رجایی‌

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر لاینرهای زیادی برای ورود به بندر شهید رجایی درخواست داده‌اند، گفت: باید تجهیزات بیشتری در این بندر ایجاد کنیم‌؛ برای ‌سرمایه‌گذاری در فازهای 2 و 3 ‌بندر شهید رجایی پیشنهاداتی دریافت کرده‌ایم و در حال بررسی مدارک سرمایه‌گذاران هستیم.

    سعیدنژاد گفت: برای فازهای 2 و 3 بندر شهید رجایی در حال آماده‌سازی شرایط هستیم تا فراخوان عمومی بین‌المللی جذب سرمایه‌گذار انجام دهیم.

    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 18 لاینر بین‌المللی به بنادر کشور وارد شدند.

    * گام‌های پایانی قرارداد سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار

    وی درباره جذب سرمایه‌گذار در بندر چابهار اظهار داشت: برای سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار تفاهم‌نامه امضاء شده و قرارداد با این کشور تقریباً نهایی شده است، فعلاً ‌در حال بررسی موانع هستیم و وقتی که این قراردادها در دولت هند رسماً به تصویب رسید و اعلام موافقت رسمی از سوی دولت هند انجام شد، اعلام رسمی می‌شود.

    سعیدنژاد بیان کرد: دولت هند به تیم مذاکره‌کننده خود مجوز داده بود که می‌تواند برای 85 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در بندر چابهار با ایران قرارداد منعقد کند که این اجازه اولیه بود، اما قرارداد تنظیم شده است و باید این قرارداد به تأیید دولت هند هم برسد، تا بتوانیم این پروژه را عملیاتی کنیم.

    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: از نظر ما سرمایه‌گذاری هندی‌ها در پروژه توسعه بندر چابهار ‌نهایی شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو