مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی اجاره‌ها در یزد

عصر ساختمان- نائب رییس اتحادیه مشاورین املاک یزد با اشاره به رکود بازار خرید و فروش املاک در استان، از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی نرخ اجاره‌بها در استان طی سالجاری خبر داد .

افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی اجاره‌ها در یزد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حسن ذوالفقاری با اشاره به بازار راکد خرید و فروش املاک، اظهار کرد: متاسفانه رکود در بازار مسکن همچنان پابرجاست و روز به روز شاهد روند نزولی خرید و فروش ملک و زمین هستیم.

    وی از افزایش 10 تا 15 درصدی اجاره‌بها در استان طی سال جاری خبر داد و افزود: با توجه به کاهش سود سپرده‌های بانکی، نرخ رهن نیز افزایش یافته به طوری که در سال جاری هر یک میلیون تومان رهن معادل 30 هزار تومان اجاره است .

    نائب رییس اتحادیه مشاورین املاک یزد بازار خرید و فروش زمین را نیز راکد خواند و تصریح کرد: هنوز هم قیمت زمین و ملک در مناطق صفائیه و بلوار جمهوری شهر یزد بالاترین نرخ را دارند به عنوان نمونه هر مترمربع زمین مسکونی در این منطقه به ترتیب تا حدود 6 و 3 میلیون تومان نیز نرخ‌گذاری می‌شود.

    وی در مورد زمین‌های تجاری این مناطق نیز یادآور شد: در این مناطق از شهر زمین‌های تجاری معمولاً با قیمت‌های هر مترمربع بیش از 15 میلیون تومان معامله می شود.

    ذوالفقاری ارزان‌ترین مناطق یزد را نیز عمدتاً مناطق حاشیه‌ای شهر مثل اکرمیه، بلوار دهه فجر، خیابان مهدی و شاهدیه ذکر کرد و گفت: برخی از زمین‌های این مناطق با کم‌ترین نرخ یعنی هر مترمربع حدود 50 تا 60 هزار تومان خرید و فروش می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی