مدیران خودروعصر اعتبار

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه:

تمامی دستگاه ها موظف به شناسنامه دار کردن طرح های عمرانی هستند

عصر ساختمان:معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: همه دستگاه ها موظف به تعریف و شناسنامه دار کردن طرح های عمرانی و واگذاری آنها به بخش خصوصی شده اند و ما هم در همین راستا درصدد استفاده از ظرفیت های متعدد نهادها و بنیادها خصوصی و غیردولتی در کشور هستیم.

تمامی دستگاه ها موظف به شناسنامه دار کردن طرح های عمرانی هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، مجتبی نیک کردار در نشست خبری تشریح برنامه های دهه فجر امسال افزود: لیست بلند بالایی از مصوبات و طرح های پیشنهادی استان برای ارائه به هیات دولت تهیه کرده ایم و برای تصویب آن رایزنی می کنیم.
    وی اظهار داشت: تلاش می کنیم در جریان این سفر، اعتبارات قابل توجهی برای استان جذب کنیم که به اعتبارات مصوب سال آینده اضافه می شود.
    نیک کردار گفت: کل اعتبارات سال 95 کرمانشاه هشت هزار و 500 میلیارد ریال است که هزار و 500 میلیارد ریال بیشتر از اعتبارات سال 94 است؛ البته به این رقم باید اعتبارات دفتر مقام معظم رهبری و اعتباراتی که بین استانها مشترک است را هم اضافه کرد.
    به گفته وی، در سال 95 نسبت به امسال اعتبارات عمرانی استان کرمانشاه 420 میلیارد ریال و اعتبارات ماده 180 استان هم 950 میلیارد ریال اضافه شده می شود.
    * افتتاح 2149 واحد مسکن مهر و گازرسانی به 114 روستا
    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه گفت: در دهه فجر امسال 102 طرح با اعتبار 2 هزار و 620 میلیارد ریال در استان افتتاح می شود.
    وی به مهمترین طرح های آماده بهره برداری در این دهه اشاره و عنوان کرد: 2 هزار و 149 واحد مسکن مهر با اعتبار هزار و 289 میلیارد ریال، 12 طرح هادی بنیاد مسکن با اعتبار 21 میلیارد و 950 میلیون ریال و آبرسانی به 22 روستا با اعتبار 62 میلیارد ریال برخی از طرح های آماده افتتاح است.
    احداث 2 سالن ورزشی چند منظوره با بودجه هشت هزار و 683 میلیون ریال، احداث خوابگاه 180 نفره اردوگاه فرهنگی تربیتی راه کربلا با اعتبار 28 میلیارد و 997 میلیون ریال، 41 کلاس درس با هزینه 60 میلیارد و 486 میلیون ریال و گازرسانی به 114 روستا(هشت هزار و 255 خانوار) با اعتبار 266 میلیارد و 700 میلیون ریال از دیگر طرح هایی است که به گفته نیک کردار آماده افتتاح در دهه فجر است.
    وی گفت: گازرسانی به حدود 500 روستای دیگر در دست اقدام است و طی سال های 95 و 96 همه روستاهای بالای 20 خانوار گازدار می شوند تا آمار آنها به یک هزار و 700 روستا برسد.

    * تکمیل کمربندی غربی کرمانشاه و بزرگراه کربلا
    آنچنان که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت، با تجهیز و افتتاح 41 خانه بهداشت در روستاهای استان با اعتبار 23 میلیارد و 700 میلیون ریال، کل شبکه خانه های بهداشت استان تکمیل می شود.
    رفع 40 نقطه حادثه خیز جاده های استان با اعتبار 130 میلیارد ریال، روکش 50 کیلومتر آسفالت با هزینه 88 میلیارد ریال، ساخت حدود 10 کیلومتر راه روستایی با هزینه 37 میلیارد ریال و بهسازی و آسفالت 21 کیلومتر جاده با اعتبار 56 میلیارد و 500 میلیون ریال از جمله طرح های آماده افتتاح حوزه راه و شهرسازی در دهه فجر است.
    نیک کردار از بهره برداری از 15 کیلومتر دیگر از بزرگراه کربلا حدفاصل شهرستان اسلام آبادغرب و قصرشیرین هم خبر داد و گفت: این بزرگراه در سال آینده تکمیل می شود.
    وی همچنین خبر داد که کمربندی غربی شهر کرمانشاه از سه راه قزانچی تا ماهیدشت تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
    دهه فجر امسال همچنین شاهد، آغاز عملیات اجرایی فاز اول تونل قطار سبک شهری کرمانشاه با اعتبار 600 میلیارد ریال خواهد بود.
    بنابر اعلام معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، بیمارستان 540 تختخوابی کرمانشاه نیز تا پایان امسال با اعتبار 2 هزار میلیارد ریال در کنار باغ گلها در جنوب شهر کلنگ زنی می شود و قرار است طی چهار سال به بهره برداری برسد.
    * از گرفتن اعتبار راه آهن کرمانشاه کوتاه نمی آییم
    نیک کردار همچنین به طرح احداث راه آهن غرب کشور هم اشاره و با ابراز گلایه از عدم تخصیص اعتبارات مصوب آن تاکید کرد: ما در این زمینه کوتاه نمی آییم.
    به گفته او، متاسفانه مطالعات راه آهن غرب کشور 11 سال طول کشیده و 14 سال هم از اجرای ساخت آن می گذرد.
    وی اظهار داشت: این راه آهن از اراک تا شهر ملایر رسیده است و تا چند ماه آینده هم به فیروزان نهاوند می رسد اما فاصله 100 کیلومتری فیروزان تا کرمانشاه تنها زیرسازی شده و ریل، تجهیزات مخابراتی، واگن و... آن هنوز تامین نشده است.
    نیک کردار ابراز امیدواری کرد که در تخصیص دوم اعتبارات سال 94، رقم خوبی به این طرح اختصاص یابد.
    بنابر بر اظهارات وی، پیمانکار قطعه کرمانشاه - خسروی هم قرارگاه خاتم الانبیاست که امیدواریم ظرف سه سال آینده تکمیل شود تا یک تحول بزرگ در تجارت و مسافرت منطقه شکل بگیرد.
    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه اظهار کرد: نوسازی نفت شهر به خوبی پیش می رود و در کنار 2 مدرسه ابتدایی، یک سالن ورزشی، مسجد و درمانگاه تا خرداد سال 95 هم 50 واحد مسکن برای ساکنانش ساخته می شود و 500 قطعه زمین هم آماده واگذاری به علاقه مندان سکونت در آنجاست.
    نیک کردار همچنین از وجود 200 مدرسه کپری در استان خبر داد و گفت: در سال آینده دیگر هیچ مدرسه کپری در کرمانشاه نخواهیم داشت.

    * تنها نیمی از اعتبارات امسال استان، تخصیص یافته است
    نیک کردار در ابتدای سخنانش، به وضعیت ناآرام خاورمیانه و سرنوشت نامطلوب انقلاب های اخیر کشورهای عربی اشاره کرد و گفت: اینجاست که ارزش انقلاب اسلامی ایران و رهبری کاریزماتیک امام راحل روشن می شود که با حضور ملت و حتی دست خالی مقابل رژیم طاغوت به پیروزی رسید.
    وی جایگاه ایران امروز در دنیا را ارزشمند و آن را نتیجه ایستادگی چند دهه ای ملت دانست و گفت: این همه اختراع و ابتکار متخصصان کشور محصول همین پایمردی است در حالی که در دوران پیش از انقلاب تمام امور کشور توسط بیگانگان اداره و اجرا می شد.
    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به تحریم های ظالمانه غربی ها علیه ایران به ویژه در سال های اخیر، یادآور شد که در 2 سال ابتدایی دولت یازدهم از نظر منابع مالی شرایط خوبی نداشتیم اما با این حال خدمات خوبی در کشور صورت گرفت.
    وی گفت: در ابتدای این دولت طرح های نیمه تمام بسیاری در استان داشتیم که تکمیل آنها حدود 200 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داشت؛ به همین دلیل ما مجبور بودیم بین طرح هایی که از پنج تا 95 درصد پیشرفت داشتند، برخی را انتخاب و تکمیل کنیم.
    نیک کردار اظهار داشت: تنها حدود نیمی از 10 هزار میلیارد ریال اعتبارات سال 94 استان، تخصیص یافته است که این کار را برای ما بسیار سخت کرده اما در عین حال اعتبارات دفتر رهبری خیلی به استان کمک کرده است.
    وی افزود: در نتیجه این محدودیت های مالی مدیریت استان، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را دستور کار گذاشت زیرا اگر تنها 10 درصد از نقدینگی 800 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی، وارد بخش عمرانی کشور شود، 1.5 برابر کل اعتبارات عمرانی کشور خواهد بود.

    *بخش خصوصی را به میدان می آوریم
    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از مذاکره مجموعه مدیریت استان با بنیاد برکت، شستا، بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان خبر داد و گفت که امضای تفاهم نامه 80 هزار میلیارد ریالی با قرارگاه خاتم الانبیا هم در همین راستا صورت گرفته است.
    وی افزود: طرح جامع توسعه فرودگاه کرمانشاه در سال آینده از جمله طرح های همکاری با قرارگاه خاتم است؛ همچنین احداث سامانه گرمسیری استان هم دیگر طرح تفاهم شده با این قرارگاه است که طی چهار سال آینده تکمیل می شود.
    نیک کردار در همین راستا از نهایی شدن احداث هزار واحد مسکن محرومین با اعتبارات بنیاد برکت و بنیاد مسکن در استان در آینده نزدیک خبر داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی