مدیران خودروعصر اعتبار

رییس انجمن خدمات فنی و مهندسی در مراسم روز ملی صادرات:

ظرفیت ۳۴ میلیارد دلاری صادرات خدمات فنی و مهندسی با تمرکزی ۵ ساله محقق می شود

عصر ساختمان- رییس انجمن خدمات فنی و مهندسی از جوایز صادراتی به عنوان چاشنی برای دینامیت توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی نام برد و گفت: در حال حاضر ۳۴ میلیارد دلار ظرفیت بالقوه صادرات خدمات فنی و مهندسی در بازارهای هدف وجود دارد که می تواند با تمرکز، در ۵ سال محقق شود.

ظرفیت ۳۴ میلیارد دلاری صادرات خدمات فنی و مهندسی با تمرکزی ۵ ساله محقق می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از شاتا، محمدرضا انصاری در مراسم روز ملی صادرات  در سالن اجلاس سران، یادآور شد: صادرکنندگان می دانند که هنوز هم کشور گرفتار تحریم است، اما برای برون رفت از این مشکلات، باید به صادرات غیرنفتی کشور و پتانسیل های عظیم آن توجه کنند.
    وی با اشاره به اینکه  برخی از صادرکنندگان در شرایط کنونی، تا 200 میلیون دلار هم صادرات دارند، تصریح کرد: پتانسیل‌ها و استعدادهای ملی کشور شاخص مهمی برای توسعه صادرات است که مشارکت دادن این ظرفیت ها در تصمیم گیری ها به عنوان یک راهبرد باید مد نظر قرار بگیرد.
    رییس انجمن خدمات فنی و مهندسی، ریسک پذیری را در شکوفایی صادرات تاثیر گذار دانست و اضافه کرد:  نهادهایی مانند صندوق توسعه ملی این مهم را در نوع خدمات ارایه شده خود به صادرکنندگان باید مورد توجه بیشتری قرار دهد.
    انصاری ظرفیت بالقوه صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور را حدود 34 میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 34 میلیارد دلار ظرفیت بالقوه صادرات خدمات فنی و مهندسی در بازارهای هدف وجود دارد که می تواند با تمرکز، ظرف 5 سال محقق شود.
    وی با اشاره اینکه رشد صادرات  خدمات فنی و مهندسی از سال 81 به 45 درصد در سال افزایش پیدا کرد، ادامه داد: جای ما در صادرات این نیست که اکنون داریم و بنابراین نباید به این دل خوش کرد که 40 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام می گیرد.
    نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در پایان از جوایز صادراتی به عنوان چاشنی برای دینامیت توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی نام برد و گفت: مشکل دیگر صادرات خدمات فنی و مهندسی را صدور ضمانت نامه ها است که  بانکها برای صدور ضمانت‌ها، وثیقه ملکی طلب می‌کنند، در حالی که سرمایه شرکتهای صادرکننده خدمات فنی و مهندسی، نیروی انسانی با استعداد است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو