مدیران خودروعصر اعتبار

ایران و روسیه تفاهم نامه همکاری درعرصه ساخت و ساز مسکن امضا کردند

عصر ساختمان- «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی که برای انجام دیدار کاری به مسکو سفر کرده است با «میخاییل من» وزیر مسکن و خدمات عمومی روسیه دیدار و دو طرف تفاهم نامه همکاری در عرصه مسکن امضا کردند.

ایران و روسیه تفاهم نامه همکاری درعرصه ساخت و ساز مسکن امضا کردند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، مذاکرات عباس آخوندی و میخاییل من روز پنجشنبه در وزارت مسکن و خدمات عمومی مسکو انجام گرفت که در جریان آن تفاهم نامه همکاری های ایران و روسیه امضا شد که در آن تبادل تجربیات در عرصه مسکن و مشارکت در ساختمان سازی در شهرهای بزرگ پیش بینی شده است.
    وزیر راه و شهرسازی گفت: در این تفاهم نامه مسائل مربوط به تبادل تجربیات بین سازمان های (وزارتخانه های) ایران و روسیه و تنظیمات و اصول فن، شهرسازی و معماری مشخص می شود.
    آخوندی همچنین به برنامه تشکیل کارگروهی برای همکاری در عرصه مسکن بین ایران و روسیه اشاره کرد و افزود: با تشکیل این کارگروه، همکاری ها را توسعه می دهیم.
    وی همچنین به تجربه گسترده ایران در عرصه ساخت مسکن اشاره کرد و افزود: بطور میانگین در سال حدود 60 میلیون مترمربع مسکن در ایران ساخته می شود.
    میخائیل من ، وزیر مسکن و خدمات عمومی روسیه نیز با استقبال از توسعه روابط با ایران در عرصه ساختمان سازی و معماری گفت: روسیه تجربیات خوبی در عرصه معماری، مسکن و شهرسازی دارد و آماده تبادل این تجربه ها با شرکای ایرانی و همکاری در این بخش ها هستیم.
    وی همچنین خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود 80 میلیون مترمربع مسکن در روسیه ساخته شده است.
    وزیر مسکن روسیه با بیان اینکه در سه سال اخیر سیستم ویژه ای را برای تعمیر مسکن راه اندازی کرده ایم، اظهار کرد: ساکنان هر آپارتمان در ازای هر مترمربع مسکن خود ماهانه 10 سنت پرداخت می کنند و این مبلغ برای تعمیرات یا نوسازی و احداث خانه های جدید بجای خانه ها کهنه و فرسوده مصرف می شود.
    وی افزود: در شوروی سابق و روسیه قبلا شهرها در مناطق دارای معدن در سیبری ساخته می شد اما الان مناطق پیرامون شهرهای بزرگ با ساختمان سازی مدرن به مناطق آباد تبدیل می شوند.
    میخاییل من خاطرنشان کرد: در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری های ایران و روسیه و تفاهم نامه ای که امروز امضا کردیم کارگروه مسکن تشکیل و به همکاری در ساخت و ساز خواهیم پرداخت.
    وی ادامه داد: در ماه نوامبر روسای کمیسیون مشترک دولتی همکاری های اقتصادی ایران و روسیه با یکدیگر دیدار می کنند و ما نیز زمان برگزاری جلسه کارگروه را تعیین می کنیم.
    تاکید بر توسعه همکاریهای ایران و روسیه در زمینه انبوه سازی مسکن ، تأمین مصالح و تجهیزات مورد نیاز ، بهره مندی از تجارب مشترک برای رفع مشکل مسکن در شهرهای بزرگ، از مهمترین محورهای محور این دیدار بود.
    دو طرف همچنین در مورد برگزاری سمینارهای مختلف توافق کردند که در آن، درباره اصول مسکن سازی به منظور آشنایی و شناخت بیشتر از یکدیگر در این عرصه گفت وگو خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو