مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل پدیده:

امروز قرارداد کنسرسیوم بانکی پدیده امضا می‌شود

عصر ساختمان- مدیر عامل شرکت پدیده شاندیز عنوان کرد: امروز قرارداد ما با کنسرسیوم بانکی در دفترخانه امضا خواهد شد.

امروز قرارداد کنسرسیوم بانکی پدیده امضا می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، ابوالفضل انتظاری دقایقی پیش در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: پدیده و مجموعه پروژه های آن به عنوان یک بخش خصوصی شناخته نمی شود چون مالک آن مردم هستند، ما یک شرکت خصوصی نیستیم و این پروژه مربوط به اشخاص نیست. این پروژه متعلق به آحاد ملت ایران است که سهام آن را خریداری کرده اند.

    وی ادامه داد: مجموعه شرکت پدیده شامل یک هولدینگ و 13 شرکت تخصصی است که دو سایت بزرگ عملیاتی در مشهد و کیش دارد. پروژه شاندیز شامل 47 هکتار زمین است که کاربری های مختلفی دارد. بنا بر این است طبق طرح مشاور یک میلیون و 100 هزار متر مربع در این عرصه بارگزاری داشته باشیم. در جزیره کیش نیز 44 هکتار زمین در اختیار است و بناست یک میلیون و 200 هزار متر مربع بارگزاری تجاری و اقامتی و تفریحی در آن صورت گیرد.

    انتظاری با بیان اینکه پروژه شاندیز به لحاظ عملیاتی 55 درصد پیشرفت و پروژه کیش 11 درصد پیشرف فیزیکی داشته، گفت: بخشی از این دو پروژه در حال بهره برداری است. هم اکنون مجموعه رستوران ها و بازار کیش در حال بهره برداری است. در شاندیز هم مجموعه های تجاری و برخی کاربری های تفریحی در حال بهره برداری است.

    مدیر عامل شرکت پدیده شاندیز تصریح کرد: خوشبختانه با حمایت ویژه دستگاه‌های حاکمیتی یکسری مجوزهایی که برای پروژه لازم بوده صادر شده و پایان کار مجموعه تجاری دریافت شده است. عدم خلافی قسمتی که باید برای تعمیر آن از کنسرسیوم اقدام کنیم نیز انجام شده است. امروز قرارداد ما با کنسرسیوم بانکی در دفترخانه امضا خواهد شد. مقدمه تخصیص اعتبار کنسرسیوم امضای این قرارداد است.

    وی خاطرنشان کرد: با امضای این قرارداد تفویض لازم از بانک صادرات به استان هم صورت گرفته که نخستین تخصیص آن هم انجام و تصور می‌شود اولین قسط آن تا پایان هفته واریز شود و پیش پرداخت ها به پیمانکاران در هفته آینده انجام خواهد شد. در این مرحله حدود 90 میلیارد تومان تخصیصی می یابد.

    انتظاری با اشاره به اعطای این پیش پرداخت به پیمانکاران عنوان کرد: عملیات اجرایی ما از هفته آینده یا هفته بعد از آن آغاز می شود. نخستین مرحله کار ما مجموعه های میان مرتبه است. 4 پیمانکار انتخاب شده و در 10 بلوک کار خود را آغاز می‌کنیم. تجهیز کارگاه این مجموعه‌ها تا 80 درصد انجام شده و 1000 کارگر مشغول کار می شوند. طی هفته های آینده پروژه‌های تجاری نیز آغاز می‌شود، ورودی نور و قرارداد پاتیناژ نیز نهایی خواهد شد.

    مدیر عامل شرکت پدیده شاندیز افزود: بخشی از حوزه محیطی این منطقه نیز جزو مواردی است که هزینه‌های آن در اعتبارات کنسرسیوم دیده شده است. با انجام این عملیات در حوزه تجاری شرایط بهره برداری ما در این مجموعه کامل تر می شود، ما در حال مذاکره با چند شرکت هستیم که شاپینگ نیز فعال شود.

    انتظاری اظهار کرد: هدفگذاری ما این است که تا عید فضای پویایی داشته باشیم و تعدادی نمایشگاه موضوعی را نیز برگزار کنیم. هر پروژه‌ای مانند پدیده بدهی و طلب دارد. ما در حال بررسی این مسایل هستیم.

    وی در خصوص لزوم اطلاع رسانی در مورد پروژه گفت: گاها برخی گروه‌های مرجع نیز تحلیل درستی از مجموعه ندارند. این پروژه در عین محدودیت‌ها ظرفیت‌های زیادی دارد. یکی از راهکارهای ما برای تغییر این ذهنیت‌ها اطلاع رسانی است. راه دیگر نیز آغاز فعالیت‌هایی در سایت پروژه است. بنای ما این است در کنار برخی هماهنگی‌ها زیرساخت‌های مشاهده پدیده و فعالیت های آن از طریق سایت نیز فراهم شود.

    مدیر عامل شرکت پدیده شاندیز تصریح کرد: وقتی پروژه با این مشکلات مواجه شد، در خرید و فروش سهام نیز سهامداران با مشکلاتی مواجه شدند. به جهت اینکه نمی‌شد سایرین سهام خود را به دیگران منتقل کنند، خوشبختانه هیات مدیره مصوب کرده که برای تمام این افرادی که متقاضی انتقال سهام هستند، این کار انجام شود و از آذر ماه این امکان فراهم می شود. در حال ایجاد ساختاری هستیم که سهام ها اعتبارسنجی شده و کار نقل و انتال در همان مبدا صورت گیرد.

    انتظاری عنوان کرد: ما در حوزه سهامی آنچه که از مردم گرفته شده صرف عمران پروژه شده و این پروژه مانند بانک نیست که هر زمان مراجعه کنید، پول خود را پس بگیرید. ما 134 هزار سهام دار داریم. اگر قرار باشد هیات مدیره را سهامداران انتخاب کنند، چگونه می شود این مجموعه را جمع کرد؟ هیات مدیره فعلی موقت است و هم اکنون دنبال این هستیم که ظرف دو هفته آینده 100 تا 150 سهامدار بزرگ مجموعه را جمع کنیم تا نمایندگانی برای حضور در همه جلسات ما داشته باشند. باید همیشه این نگرش باشد که این هیات مدیره ستاد تدبیر نباید همیشگی باشد. باید در هر زمانی که می توان کار را به سهامداران منتقل کرد، این اتفاق رخ دهد.

    وی ادامه داد: هیات مدیره تصمیم گرفت برای اینکه سهامداران دچار مشکل نشوند، از محل سهام سهامداران اصلی این کمبود را جبران کند. تا مقدمات اولیه این امر فراهم نشود، امکان این کار نیست. اگر وضعیت مالکیتی این مجموعه روشن نشود و اقدامات دیگر صورت نگیرد، کسی برای سرمایه گذاری ورود نمی کند. گاهی اوقات برخی حرکت های ما خودزنی است. اگر بخواهیم این پروژه به پویایی برسد، نیازمند تصمیم و حمایت دستگاه‌های حاکمیتی هستیم. سرمایه در بستر امنیت و آرامش حرکت می‌کند، ما قاعدتا برای اینکه بتوانیم پروژه را کامل کنیم، نیازمند مشارکت سرمایه گذاران هستیم.

    انتظاری با بیان اینکه در حال حاضر باید مطالعات پروژه‌هایی که در این مجموعه وجود دارد، به روز شود، گفت: مطالعات اقتصادی ما مربوط به گذشته است. نمی‌توانیم همان راه گذشته را دنبال کنیم. سرمایه گذار نیز با همین منطق سرمایه گذاری خواهد کرد.

    مدیر عامل شرکت پدیده شاندیز تصریح کرد: توقع ما این است که در مجوزات برج‌های مجموعه شاندیز و برخی مجموعه‌های کیش را صادر کند. قرار است دکتر آخوندی امروز مساله المان و برج پدیده را در هیات دولت مطرح کند.

    وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های حاکمیتی در مساله پدیده ورود داشته اند. از دیروز تاکنون که ما درگیر قرارداد کنسرسیوم بوده ایم چندین تن از مسئولان استان نیمی از وقت خود را در اختیار ما قرار داده اند.

    انتظاری با اشاره به ارزش سهام پدیده عنوان کرد: ارزش سهام پدیده 3375 است. البته این ارزش ذاتی به مفهوم ارزش معاملاتی نیست. باید امید ایجاد شود تا این پویایی ها ایجاد شود و بخشی از مشکلات حقوقی برای انتقال سهام نیز برداشته شود، سهام توسعه در بورس ثبت می‌شود و این امر مستلزم فراهم شدن اطلاعات سهامداران است.

    مدیر عامل شرکت پدیده شاندیز افزود: تا زمانی که پروژه به رونق نرسد، نمادمان را در بورس ایجاد نمی کنیم. سیاست ما این است که سهام ما رقابتی شود و سپس به بورس برویم. حفظ قیمت های بالا در بورس کار سختی است و ریسک نمی کنیم که با این کار زیانی به سهامداران وارد شود. ما به سمت حضور رسمی در فرابورس می رویم ولی این نیازمند پیش نیازهای رونق مجموعه و رقابت پذیر شدن سهام است.

    انتظاری اظهار کرد: در حد نیاز کنسرسیوم مجوزهای لازم ما ایجاد شده است. پایان کارهای بخش های تجاری ما صادر شده است. دو شرکت توسعه و شرکت ابنیه قرار است به فرابورس بروند. البته این نیازمند این است که سهامی عام شود.

    وی در خصوص جذب سرمایه گذاری های خارجی گفت: صحبت هایی در این خصوص شده اما در داخل کشور نیز سرمایه کم نیست. منتها باید شرایط پدیده بهبود یابد. باید پیش نیازهایی مانند کسب مجوزات لازم، پایدار شدن وضعیت حقوقی، ایجاد آرامش و... نیز در مجموعه فراهم شود.

    مدیر عامل شرکت پدیده شاندیز تصریح کرد: اگر حمایت دستگاه قضا نباشد، پدیده به همان روال قبل باز می‌گردد. بنابراین در خیلی از این مواردی که مجوزاتی دریافت می کنیم، اگر حمایت دستگاه قضا نباشد هیچ یک از این مسایل حل نمی‌شود. اگر دستگاه‌های حاکمیتی کمکی نکنند، هیچ بانکی به ما تسهیلات نمی‌دهد. به هر حال باید سریع تر مجوزات را از طریق این امکانات کسب کنیم و به نقطه اداره مجموعه توسط سهامداران برسیم. پیش‌بینی می‌شود بین یک تا دو سال این پروژه به بهره‌برداری رسد.

    وی با اشاره به توقف تبلیغات مجموعه ادامه داد: در حال حاضر ما بیش از اینکه نیازمند تبلیغات باشیم، نیازمند اطلاع رسانی هستیم. البته بخش‌هایی که به بهره‌برداری می‌رسد، تبلیغات خواهد شد. در حال حاضر که مجمع رسمی سهامداران نیست، براساس فرایند حقوقی شرکت های پدیده ستاد تدبیر تصمیم گیر خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار