مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور:

۱۱ درصد مدارس مناطق زلزله‌زده تخریب شدند

عصر ساختمان- رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ۱۱ درصد مدارس مناطق زلزله‌زده تخریب شدند.

۱۱ درصد مدارس مناطق زلزله‌زده تخریب شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمدتقی نظرپور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 12 گروه فنی و مهندسی به شهرهای مناطق زلزله‌زده کرمانشاه مانند سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، دالاهو و گهواره، قصر شیرین و گلانغرب اعزام شدند تا وضعیت مدارس این مناطق را ارزیابی کنند.

    وی ادامه داد: بر این اساس، 78 مدرسه در قالب 415 کلاس درس تخریب شده است که ضرورت دارد این مدارس مجدداً تخریب و بازسازی شود؛ 75 میلیارد تومان برای تخریب و بازسازی و 40 میلیارد تومان نیز برای خرید تجهیزات، احداث سرایداری و محوطه‌سازی این مدارس نیاز است.

    نظرپور گفت: در مجموع در مناطق زلزله‌زده 757 مدرسه در قالب 1803 کلاس درس وجود دارد که 11 درصد این فضاها تخریب شده است.

    رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: 16 مدرسه با 200 کلاس درس در زلزله خسارت جزئی دیدند که شامل 4 مدرسه در ثلاث باباجانی، 6 مدرسه در سرپل ذهاب، 3 مدرسه در قصر شیرین و 3 مدرسه در گیلانغرب است که تعمیرات این مدارس 3 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

    وی با بیان اینکه 5 مدرسه با 60 کلاس درس نیز نیازمند مقاوم سازی هستند، ادامه داد: 4 مدرسه در سرپل ذهاب و یک مدرسه در ثلاث باباجانی نیازمند مقاوم‌سازی هستند که اعتباری معادل 2.7 میلیارد تومان نیاز دارد.

    نظرپور اضافه کرد: در مجموع 120.7 میلیارد تومان برای بازسازی مدارس تخریب شده، مدارسی که خسارت جزئی دیده‌اند و مدارس نیازمند مقاوم سازی، اعتبار نیاز است.

    وی با بیان اینکه سه پروژه نیمه‌تمام در مناطق زلزله‌زده وجود داشت، گفت: یک مدرسه 15 کلاسه و یک مدرسه 6 کلاسه در سرپل ذهاب و یک مدرسه 9 کلاسه در قصرشیرین نیمه‌کاره بودند که یک میلیارد تومان اعتبار برای آنها در نظر گرفته شد.

    معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: 2 مدرسه در سر پل ذهاب تا 45 روز دیگر و یک مدرسه در قصر شیرین تا 2 هفته دیگر آماده حضور دانش‌آموزان هستند.

    وی در بحث تعمیرات مدارس نیز اظهار داشت: از مجموع 16 مدرسه که خسارت جزئی دیدند، تعمیرات 2 مدرسه در سر پل ذهاب انجام شده است و تا پایان هفته آینده 200 کلاسی که تعمیر جزئی نیاز دارند، انجام می‌شود.

    نظرپور اضافه کرد: برای 415 مدرسه‌ای که تخریب شده‌اند، 130 کانکس با همکاری خیرین تهیه شده است که عمدتا به روستاها که دانش‌آموزان کمتری دارند، منتقل شده است.

    وی با بیان اینکه در برخی روستاها، تمام خانه‌ها تخریب شده بود اما ساختمان مدارس نوساز استوار بود، گفت: مدارسی که تخریب شده‌اند جزو لیست مدارس تخریب و بازسازی آموزش و پرورش بوده‌اند و مدارس نوساز سالم هستند.

    رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: خیرین تعهد ساخت 35 پروژه با 130 کلاس درس را در مناطق زلزله‌زده تعهد کردند؛ ضمن اینکه تفاهم‌نامه‌ای نیز با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای بازسازی مدارس مناطق روستایی داریم.

    وی به مشکلاتی که پیش روی سازمان نوسازی مدارس کشور برای مرمت مدارس آسیب‌دیده وجود دارد، اشاره کرد و اظهار داشت: معمولا مدارسی که جدیدالاحداث هستند، مکان اسکان و امداد و نجات شده‌اند و امکان مرمت وجود ندارد.

    نظرپور ادامه داد: در مناطق زلزله‌زده به دلیل اینکه سطح حیاط مدارس صاف است، دسترسی به سرویس بهداشتی و آب گرم وجود دارد، حیاط مدارس پر از چادر است و مردم در آنجا حضور دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو