مدیران خودروعصر اعتبار

با انتقاد از قوانین‌نیم‌بند برای حفظ باغات

شناسنامه باغات تهران باید تا پایان سال صادر شود

عصر ساختمان- عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران قوانین و سیاستگذاری‌های حفظ درختان را نیم بند توصیف کرد.

شناسنامه باغات تهران باید تا پایان سال صادر شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، شهربانو امانی در ابتدای نطق پیش از دستور خود با انتشار فیلمی در صحن شورای شهر بر نقض قانون به دست مجریان قانون گفت: متاسفانه باید اعلام کنم که قانون‌های موجود برای حفظ باغات کافی نیست. این فیلم تماما نشان دهنده نقض قانون توسط مجریان قانون و به بهانه اجرای قانون بوده است.

    وی افزود: چرا در بی احترامی به قانون و در زیر پا گذاشتن آن به جایی رسیدیم که مقام معظم رهبری ناچار به موضع‌گیری و تذکرات شفاهی شود که شما را ارجاع می‌دهم به بیانات رهبر در سال 93 که بعد از آن تاریخ و آن تذکر سه سال طول کشید تا نهایتا در سال جاری و توسط شورای شهر چهارم و شورای عالی استان‌ها اصلاحیه‌ها و آیین‌نامه‌های اجرایی به نام قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها تصویب شود.

    امانی با بیان اینکه در این مدت شورای عالی شهرسازی نیز اصلاحات مربوط به طرح‌های تفصیلی را در دستور کار قرار داده، گفت: قبل از آن به بهانه‌های مختلف باغات تهران نابود شدند و بخشی دیگر از باغات نیز با مصوبه اشتباه و ویرانگر برج باغ و بخشی دیگر با فرار از قانون و بخشی از باغات نیز با گردن کلفتی نابود شد. به طوریکه شاهدیم 70 درصد باغ‌هایمان از بین رفته است و حالا نزدیک به 90 درصد چنارهای ولیعصر نیز دار فانی را وداع گفته‌اند و این در حالیست که شهرداری تهران طبق قانون‌های موجود موظف بوده که تمام باغات شهر را شناسایی کند.

    وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری باید شناسنامه تک تک باغات تهران صادر شود و به اطلاع مردم برسد گفت: شهرداری موظف است نسبت به پلاک کوبی حداقل 20 درصد از درختان شهر اقدام کند و همچنین مشخصات تمامی درختان شهر را اعم از میادین، بزرگراه‌ها و ... را روی سامانه‌های مربوطه منعکس کند تا در صورت قطع درخت از طرف مالک، زمین به نفع شهرداری ضبط شود.

    وی در پایان افزود: مردم شهر و سمن‌ها را دعوت به پیگیری و نظارت جدی‌تر بر عملکرد مالکان، دلالان و مسئولین شهر می‌کنم. چرا که مدیریت و سیاستگذاری ناقص و نیم بند مانع از قطع درختان نمی‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو