مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل راه‌آهن:

سرمایه‌گذاری ۴ تا ۶ میلیارد دلاری در زیرساخت ریلی تا ۴ سال آینده

عصر ساختمان- مدیرعامل راه‌آهن گفت: در چند سال اخیر سالانه یک میلیارد دلار در حوزه زیرساخت ریلی توسط دولت سرمایه‌گذاری شد و تلاش می‌کنیم تا ۴ سال آینده بین ۴ تا ۶ میلیارد دلار در حوزه زیرساخت توسط دولت هزینه شود.

سرمایه‌گذاری ۴ تا ۶ میلیارد دلاری در زیرساخت ریلی تا ۴ سال آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، سعید محمدزاده امروز در مراسم انعقاد قرارداد تأمین مالی 3 میلیارد یورویی بین مرکز توسعه صادرات روسیه، راه‌آهن ایران و شرکت بیمه صادراتی روسیه، اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه از سوی مقام معظم رهبری تأکید به سزایی بر توسعه ریلی شده است. در این راستا دولت و مجلس نیز توجه خاصی به توسعه حمل‌ونقل ریلی دارند.

    وی ادامه داد: توسعه ریلی بار، اتصال مراکز بار به ریل و توجه به کریدور شمال ـ جنوب از مواردی است که در برنامه‌ ششم مورد تأکید است.

    محمدزاده بابیان اینکه طی چند سال اخیر سالانه یک میلیارد دلار در توسعه زیرساخت‌های ریلی هزینه کرده‌ایم گفت: در 4 سال آینده حداقل هر سال یک تا 1.5 میلیارد دلار در حوزه زیرساخت ریلی به صورت مستقیم از سوی دولت سرمایه‌گذاری می‌شود و این غیر از سرمایه‌گذاری از محل تأمین مالی خارجی است.

    مدیرعامل راه‌آهن از باز شدن اعتبارات اسنادی خط آهن برقی تهران ـ مشهد گفت و افزود: تا قبل از پایان سال دو خبر دیگر در حوزه زیرساخت‌های ریلی برای مردم داریم.

    وی ادامه داد: در راستای برنامه ششم که سهم ریلی در حمل بار باید به 30 درصد و در حمل مسافر باید به 20 درصد برسد،‌ توسعه ناوگان و زیرساخت‌ها ضروری است.

    محمدزاده ادامه داد: تفاهم‌نامه همکاری بین راه‌آهن ایران و مرکز توسعه تجاری روسیه مبنای یک اعتبار برای تأمین مالی در حوزه ناوگان به میزان 3 میلیارد یورو است.

    مدیرعامل راه‌آهن افزود: به کمک سازندگان داخل و مشارکت با بخش صنعتی روسیه و این خط اعتباری جهت تأمین تجهیزات توسعه ریلی، گام بلندی برمی‌داریم.

    وی ادامه داد: خرید 6 هزار دستگاه واگن از واگن‌پارس، واگن‌سازی کوثر و واگن‌سازی فولاد درخشان با کمک یونایتدواگن، برای بخش خصوصی از محل همین خط اعتباری ساخته می‌شود.

    محمدزاده گفت: سه شرکت خصوصی نسبت به خرید این واگن‌ها اقدام می‌کنند و این اولین پکیج از محل این اعتبار است. ب

    بنابر این گزارش در ادامه این مراسم پیتر پراتکو رئیس هیأت‌مدیره مرکز توسعه صادرات روسیه اظهار داشت: ما حضورمان در ایران برای خودمان بسیار مهم است و شروع تحویل محصولات را از سال 2014 آغاز کرده‌ایم و بزرگ‌ترین قسمت پروژه ما مربوط به صنعت ریلی است.

    رئیس هیأت‌مدیره مرکز توسعه صادرات روسیه افزود: این مرکز به دولت روسیه وصل است و حمایت از شرکت‌های خارج از مرز را برعهده دارد که شامل حمایت‌های مالی،‌بیمه‌ای و غیرمالی است.

    وی ادامه داد: ریاست هیأت‌مدیره شرکت ما برعهده نخست‌وزیر روسیه است و وزرای تأثیرگذاری در جلسات این شرکت حضور دارند.

    پراتکو افزود: هدف ما ساماندهی اوضاع مالی برای توسعه صنعت ریلی است و طیف وسیعی از محصولات را برای تولید مشترک در دست اقدام داریم ضمن اینکه در ایران پتانسیل بالایی برای توسعه ریلی وجود دارد.

    وی گفت: آنچه امروز امضا می‌کنیم در قالب طرح عملی دقیق اجرا خواهیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو