مدیران خودروعصر اعتبار

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد

کاهش سهم زغال سنگ در سبد انرژی جهانی تا ۵ سال آینده

عصر ساختمان- آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد سهم زغال سنگ در سبد انرژی جهانی در مقایسه با ۲۷ درصد در سال ۲۰۱۶ به ۲۶ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش پیدا کند.

کاهش سهم زغال سنگ در سبد انرژی جهانی تا ۵ سال آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، این آژانس در گزارش سالانه بازار زغال سنگ اعلام کرد مصرف زغال سنگ در سال گذشته به میزان 1.9 درصد کاهش یافت و به 5.357 میلیارد تن در مقایسه با سال پیش از آن رسید که به دلیل قیمت‌های پایین‌تر گاز، رشد انرژی‌های تجدیدپذیر و بهبود بهره وری بود.

    طبق پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی، تقاضای جهانی برای زغال سنگ با نرخ میانگین 0.5 درصد در سال تا سال 2022 رشد کرده و به 5.534 میلیارد تن می‌رسد که تنها اندکی بالاتر از سطح کنونی خواهد بود و به معنای آن است که رشد مصرف زغال سنگ به مدت حدود یک دهه راکد خواهد ماند.

    استفاده از زغال سنگ در اروپا، کانادا، آمریکا و چین که بزرگترین مصرف کننده زغال سنگ جهان است، کاهش خواهد یافت اما در آسیای جنوب شرقی، هند، پاکستان و بنگلادش رشد می‌کند.

    پیش‌بینی می‌شود طی مدت یاد شده تا سال 2022 مصرف زغال سنگ هند 3.3 درصد در سال رشد کرده و به 605 میلیون تن برسد.

    مصرف زغال سنگ چین که در سال 2013 به اوج رسید، در همین مدت 0.1 درصد در سال کاهش یافته و به 2.787 میلیارد تن می‌رسد زیرا مصرف زغال سنگ در بخش‌های صنعتی و مسکونی به دلیل تلاش‌ها برای بهبود کیفیت هوا کاهش خواهد یافت.

    میزان مصرف زغال سنگ آمریکا نیز سال آینده اندکی افزایش خواهد یافت و سپس تا سال 2022 به 469 میلیون تن کاهش پیدا می‌کند در حالیکه مصرف اتحادیه اروپا تا سال 2022 به 293 میلیون تن اُفت خواهد کرد.

    در بخش عرضه، انتظار می‌رود مجموع عرضه جهانی زغال سنگ به میزان 0.8 درصد در سال رشد کرده و در سال 2020 به 5.534 میلیارد تن بالغ شود که عمدتا از سوی کشورهای غیرعضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی خواهد بود.

    پیش‌بینی می‌شود سهم زغال سنگ در سبد انرژی جهانی در مقایسه با 27 درصد در سال 2016 به 26 درصد در سال 2022 کاهش پیدا کند.

    قیمت‌های زغال سنگ پس از سال‌ها کاهش امسال بالا رفته که به دلیل کاهش چشمگیر تولید چین و تقاضای قوی در سراسر منطقه آسیا اقیانوسیه و اروپا بوده است.

    بر اساس گزارش رویترز، با وجود قیمت‌های بالا در سال 2017-2016، توسعه پروژه زغال سنگ آهسته بوده است. کندی تقاضا و دورنمای مبهم برای چین و هند و همچنین کره جنوبی و ژاپن مانع سرمایه‌گذاری شده است. از آنجا که عرضه چندانی طی سال گذشته اضافه نشده، این امر به افزایش قیمت‌های زغال سنگ منجر شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار