مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن خبرداد:

آمادگی گروه سرمایه گذاری مسکن برای تامین مالی نوسازی منطقه سیروس پایتخت

عصر ساختمان- مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن از تعامل با شرکت عمران و بهسازی شهری ایران برای تهیه مدلی به منظور نوسازی بافت ناکارآمد منطقه سیروس تهران خبر داد.

آمادگی گروه سرمایه گذاری مسکن برای تامین مالی نوسازی منطقه سیروس پایتخت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، محمدرضا امینی  با اشاره اینکه ورود به پروژه‌های بافت فرسوده در جهت احقاق حقوق شهروندی ساکنان این مناطق به عنوان یکی از مسئولیت‌های اجتماعی گروه سرمایه گذاری مسکن تعریف شده و در دستور کار قرار دارد، گفت: نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری یکی از اهداف و استراتژی‌های پیش روی گروه سرمایه گذاری مسکن است که در این راستا پروژه‌های نوسازی این نوع بافت‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل توسط گروه کلید خورده است.

    وی افزود: علاوه بر این در حال مذاکره و تعامل با شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی هستیم تا در این پروژه‌ها در تهران ورود کنیم و بتوانیم با تعامل یک برنامه هدفمند را اجرایی کنیم.

    مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن با تاکید بر اینکه بافت‌های ناکارآمد شهری یکی از معضلات کشور برای ساکنان این مناطق محسوب می‌شود، افزود: در همین راستا در تهران در حال نقطه یابی و شناسایی مناطق بافت ناکارآمد شهری هستیم تا پس از بررسی، برای نوسازی این مناطق گام برداریم.

    این مقام مسئول درباره نحوه ورود گروه سرمایه گذاری مسکن در پروژه‌های ناکارآمد شهری تهران، گفت: یکی از مهمترین چالش‌های نوسازی این بافت‌ها، تامین مالی است که در همین راستا گروه سرمایه گذاری مسکن آمادگی ورود به این پروژه‌ها را دارد.

    امینی ادامه داد: با توجه به اینکه منطقه سیروس تهران یکی از مناطق ناکارآمد شهری است و یکی از پهنه‌های بافت فرسوده محسوب می‌شود بنابراین گروه سرمایه گذاری مسکن قصد دارد با همکاری شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در این منطقه وارد عمل شود.

    مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن ادامه داد: آنچه که در خصوص این پروژه باید انجام شود این است که در گام نخست توجیه اقتصادی پروژه مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت یک مدل اقتصادی برای توجیه پذیر کردن احیای این پهنه استخراج شود.

    امینی با تاکید بر اینکه طبق سیاست گذاری‌ بانک مسکن و به تبع آن اهداف کلان گروه سرمایه گذاری مسکن، ورود به پروژه‌های بافت فرسوده یکی از اولویت‌های گروه به شمار می رود، افزود: ورود به پروژه ی بافت فرسوده تبریز به عنوان گام نخست در نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری کلید خورد؛ این پروژه در غرب تبریز و در منطقه 4 جانمایی شده که برای اجرای آن حدود 54 هزار متر زمین از شهرداری تبریز از محل منابع داخلی شرکت تملک شده است.

    بر اساس این گزارش، «حضور در سه پروژه بافت فرسوده جهت استفاده از حداکثر امتیازات و معافیت‌های ممکن» و همچنین «افزایش سهم پروژه‌های ویژه دهک‌های میان درآمدی و بافت فرسوده در پرتفوی پروژه‌ها» به عنوان دو استراتژی از مجموعه سیاست‌های راهبردی هشتگانه گروه سرمایه گذاری مسکن در سال گذشته در حوزه نوسازی بافت‌های ناکارآمدی شهری هدف گذاری شد.

    علاوه بر این در فرآیند بازنگری اهداف و برنامه‌های گروه، «بازنگری سبد تولیدات شرکت‌ها بر اساس اهداف و استراتژی‌های کلان گروه و تحلیل بازار به منظور تمرکز بیشتر بر مزیت‌های رقابتی شرکت‌ها در حوزه فعالیت خود و اولویت دهی به پروژه‌های میان درآمدی و بافت فرسوده» در دستور کار قرار گرفته است.

    همچنین در مطالعات گروه سرمایه گذاری مسکن در بخش ساماندهی شرکت‌‌ها و توسعه کسب و کار «مطالعه و بررسی جهت حضور در پروژه‌های بافت فرسوده با تکیه بر توانمندی‌های شرکت‌ها» به عنوان یکی از اصول هدف گذاری شده است.

    اما این هدف گذاری‌ها منطبق بر ماموریت تبیین شده در سند راهبردی بانک مسکن تا 1400 پیش بینی شده است به طوری که در ماموریت سند راهبردی بانک مسکن به عنوان بانک توسعه ای و تخصصی در بخش مسکن و ساختمان بر «تسهیل فرآیند تامین مالی حوزه مسکن و توسعه شهری و اعطاء تسهیلات جهت تامین مسکن تمامی خانوارهای فاقد مسکن و ارائه خدمات مالی، بانکی و مشاوره ای به فعالان، توسعه گران و سازندگان واحدهای مسکونی منطبق با الگوی مصرف برای اقشار میان درآمد و کم درآمد با تاکید بر احیاء بافت های فرسوده و شهرهای میان جمعیتی» تاکید شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو