مدیران خودروعصر اعتبار

رشد ۴۳درصدی معاملات اوراق تسهیلات مسکن در ۹ ماه گذشته

عصر ساختمان- معاملات اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس از آغاز امسال تا پایان آذرماه ۴۳درصد افزایش یافت.

رشد ۴۳درصدی معاملات اوراق تسهیلات مسکن در ۹ ماه گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، از آغاز امسال تا پایان آذرماه در مدت 9 ماه، 61 میلیارد و 514میلیون ورقه بهادار در هفت میلیون و 184هزار نوبت به ارزش 365هزار و 182 میلیارد ریال در 181روز معاملاتی بازارهای فرابورس خرید و فروش شد که به ترتیب از افت سه درصدی حجم و افزایش 18 و 49 درصدی دفعات و ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه پارسال حکایت دارد.
    حجم معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن نیز در 9 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال 43درصد افزایش را نشان می‌دهد.
    در بازار ابزارهای نوین مالی نیز در این مدت یک میلیارد و 565 میلیون اوراق بدهی به ارزش 224هزار و 281میلیارد ریال معامله شده است که از افزایش 16درصدی و رشد 26درصدی حجم و ارزش معاملات این بازار در 9 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال حکایت می‌کند.
    افزون بر این، یک میلیارد و 346میلیون صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش 13 هزار و 619 میلیارد ریال و 13میلیون ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش 9672 میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش 14 و 21درصدی حجم و ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و رشد 43درصدی حجم و 27درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن دارد.
    خریداران مسکن باید با تهیه اوراق تسهیلات مسکن (تسه) از بازار سرمایه از وام ها و تسهیلات خرید مسکن استفاده کنند که ارزش هر برگ، پنج میلیون ریال است.
    معاملات حق تقدم تسهیلات مسکن از سال 1389 در فرابورس ایران آغاز شد و اکنون بیش از 20 نماد حق تقدم تسهیلات مسکن در بازار سرمایه معامله می شود.
    سقف فردی تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در تهران 600 میلیون ریال و در مرکز استان های بالای 200 هزار نفر مبلغ 500 میلیون ریال و شمار اوراق مورد نیاز در تهران 120 ورقه و در مرکز استان ها 100 ورقه است.
    سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن برای زوج هایی که تاریخ عقد آنها از اول فروردین 1385 و پس از آن باشد (مشروط به استفاده نکردن از تسهیلات طرح 92) از 500 میلیون ریال به سقف های جدید افزایش پیدا کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار