مدیران خودروعصر اعتبار

یک برنامه نرم افزاری برای اعلام خطر زلزله طراحی شد

عصر ساختمان:شبکه خبری سی.ان.ان آمریکا اعلام کرد، دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا واقع در شهر برکلی، دیروز (جمعه) از یک برنامه نرم افزاری تلفن هوشمند رونمایی کردند که امیدوارند به مردم اجازه دهد از آمدن زلزله با خبر شوند و فرصت پناه گرفتن را در یک جای ایمن پیدا کنند.

یک برنامه نرم افزاری برای اعلام خطر زلزله طراحی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از سی.ان.ان،اکنون این برنامه نرم افزاری که مای شیک(MyShake) نام دارد برای تلفن های همراه با سیستم عامل اندروید طراحی شده است و به عنوان جمع آوری کننده اطلاعات مورد نیاز شتاب سنج تلفن همراه برای ضبط ارتعاشات، عمل می کند. اگر این برنامه تعیین کند این ارتعاشات مشخصات یک زمین لرزه دارد، اطلاعات را به آزمایشگاه لرزه نگاری برکلی می فرستد.
    ریچارد آلن توسعه دهنده این نرم افزار به شبکه خبری سی.ان.ان گفت: تلفن های همراه هوشمند هیچگاه جای شبکه های لرزه نگاری را نمی گیرند، اما این نرم افزار می تواند به افزایش سرعت سیستم های هشدار زلزله کمک کند.
    'هدف این است که به همه مردم جهان امکان کپی این نرم افزار داده شود، سپس کارکرد آن مورد راستی آزمایی قرار گیرد.'
    در روز رونمایی، این برنامه نرم افزاری توسط کاربرانی از 6 قاره جهان کپی شد. بیشتر کاربرانی که نرم افزار مای شیک را کپی کردند، آمریکایی بودند.
    آلن گفت، شبیه سازی ها نشان می دهد در هر یک هزار کیلومتر مربع، 300 کاربر لازم است تا از هر لرزش اطلاعات خوبی دریافت شود.
    آلن در پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه کالیفرنیا اعلام کرد، اکنون زنگ زلزله فقط وقتی به صدا درمی آید که چهار تا از ایستگاه های معمول زلزله نگاری ما فعال شوند. اما اگر ما اطلاعات تلفن های همراه را نیز داشته باشیم، ممکن است تنها به فعال شدن یک ایستگاه نیاز باشد.
    زنگ زلزله محصول مطالعات زمین شناسی آمریکا به کمک چند دانشگاه این کشور است.
    آلن اضافه کرد، برنامه مای شیک به ویژه در کشورهایی مانند نپال و پرو مفید خواهد بود. این کشورها از فناوری های لرزه نگاری پیشرفته برخوردار نیستند اما میلیون ها تلفن همراه دارند که بیشتر سیستم عامل اندروید دارند.
    وی ادامه داد: بنابراین نخستین برنامه برای این تلفن ها طراحی شده است. نسخه ویژه آیفون نیز برنامه ریزی می شود.
    بر اساس پایگاه اطلاع رسانی مای شیک، یک گوشی تلفن همراه متوسط اگر تا فاصله 6 مایلی (10 کیلومتری) مرکز زلزله قرار داشته باشد، می تواند زلزله ای به بزرگی پنج ریشتر را ضبط کند.
    کالیفرنیا یکی از ایالت های زلزله خیز امریکا است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار