مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت‌های هلدینگ پدیده خبر داد

افزایش بیش از ۹ میلیارد ریال سرمایه در سهام پدیده

عصر ساختمان- مدیر عامل گروه شرکت‌های هلدینگ پدیده از افزایش ۹ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریالی سرمایه در سهام پدیده خبر داد و گفت: تعداد سهام در پدیده از یک میلیارد و ۸۷۵ میلیون سهم به یازده و ۲۵۰ میلیون سهم افزایش می‌یابد.

افزایش بیش از ۹ میلیارد ریال سرمایه در سهام پدیده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، ابوالفضل انتظاری عصر دیروز در نشست خبری اظهار داشت: افزایش سرمایه در سهام شرکت ابنیه و ساختمان پدیده که بر اساس مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت در تاریخ 8 دی‌ماه 1393 مصوب شده اما تاکنون اجرایی نشده بود، با تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌های صورت گرفته اجرایی می‌شود.

    وی ادامه داد: از سال 93 تا الان یکی دو مرحله تصمیم‌گیری شده که این اتفاق اجرایی و عملیاتی شود اما با توجه به اینکه شرایط و مقدمات فراهم نشده بود، این افزایش سرمایه اتفاق نیفتاد و امروز با فراهم شدن مقدمات مورد نیاز و در تاریخ 25 دی ماه امسال با تشکیل جلسه اعضای هیات مدیره اجرایی می‌شود.

    مدیرعامل گروه شرکت‌های هلدینگ پدیده در مورد تصمیم‌گیری افزایش سرمایه متذکر شد: قاعدتا تغییرات مربوطه پس از جلسه هیات مدیره بر اساس آنچه در اساسنامه آمده است در اداره کل ثبت شرکت‌ها نیز به ثبت می‌رسد.

    انتظاری با اشاره به اینکه کل مبلغ افزایش سرمایه در این مرحله 937 میلیارد تومان برابر با 9 هزار و370 میلیارد ریال است اظهار کرد: این افزایش سرمایه از محل مطالبات شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز از شرکت ابنیه و ساختمان انجام می‌شود.

    وی در مورد آثار وضعی این افزایش سرمایه گفت: با این افزایش، ما 500 درصد افزایش سرمایه خواهیم داشت و هر یک سهم ما تبدیل به 6 سهم می‌شود.

    مدیرعامل گروه شرکت‌های هلدینگ پدیده متذکر شد: هر سهم 100 تومانی که در اداره کل ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است تبدیل به 600 تومان خواهد شد و در این افزایش سرمایه، سهامداران هیچگونه آورده‌ای را نخواهند داشت.

    انتظاری اعلام کرد: ما می‌توانستیم در افزایش سرمایه در مجمع مصوب کنیم که به ازای هر مبلغی که شرکت افزایش سرمایه می‌دهد، یک نسبتی را هم سهامداران افزایش سرمایه داشته باشند ولی در این افزایش سرمایه‌ای که در حال شکل‌گیری است، آورده‌ای را از طرف سهامداران در نظر نداریم و بدون اینکه سهامداران آورده‌ای را داشته باشند، 500 درصد سهمشان افزایش می‌یابد و هر سهمشان به شش سهم افزایش می‌یابد.

    وی یادآور شد: افزایش سرمایه در حال اجرا، یک طرفه و از سوی شرکت بوده و بنابراین دوره تعیین حق تقدم هم ندارد.

    مدیر عامل شرکت های هلدینگ پدیده در ادامه افزود: چون در شکلی که سهامدار بخواهند آورده‌ای را به موازات آورده شرکت داشته باشند باید فرصتی را در نظر گرفت تا افرادی که اعلام آمادگی کرده‌اند و فقط برای همان افراد، افزایش سرمایه را داشته باشیم یعنی افزایش سرمایه شرکت از محل آورده ما، همراه با آورده آن‌ها باشد اما در شکل موجود سهامداران ما بدون اینکه آورده‌ای داشته باشند سهم آنها از یک به شش و از 100 به 600 تومان افزایش سرمایه دارند.

    انتظاری اضافه کرد: سامانه سناپ، در تاریخ 24 دی‌ماه 1396 و به مدت 8 روز بسته خواهد بود و هیچگونه نقل و انتقال سهام در این سامانه انجام نمی‌شود تا بتوانیم این افزایش سهام را اجرا و در حساب سهامدارنمان ثبت کنیم.

    مدیرعامل گروه شرکت‌های هلدینگ پدیده اشاره کرد: با این افزایش سرمایه در شرکت ابنیه و ساختمان، سهم سرمایه‌های این شرکت از هزار و 875 میلیارد ریال به 11 هزار و 250 هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

    انتظاری با بیان اینکه با افزایش سرمایه در شرکت ابنیه و ساختمان پدیده، قیمت کارشناسی سهام این شرکت 500 تومان افزایش می‌یابد، گفت: تعداد سهام نیز از یک میلیارد و 875 میلیون سهم به یازده میلیارد و 250 میلیون سهم افزایش می‌یابد.

    وی افزود: با این افزایش سرمایه، قیمت کارشناسی هر سهم ابنیه که برابر با 3 هزار و 375 تومان بوده است، به 3 هزار و 875 تومان افزایش می‌یابد.

    مدیرعامل گروه شرکت‌های هلدینگ پدیده بیان کرد: در افزایش سرمایه در سهام شرکت ابنیه و ساختمان پدیده، هر یک سهم 6 سهم خواهد شد و بر اساس ارزش‌گذاری کارشناس رسمی دادستانی 500 تومان به آن اضافه می‌شود و بلوک شش سهمی برابر سه هزار و875 تومان می‌شود.

    انتظاری با اعلام اینکه در حال حاضر 30 درصد از سهامداران شرکت ابنیه و ساختمان سهامداران مردمی هستند، متذکر شد: قیمت نهایی نقل و انتقال هر سهم در بازار سناپ در روز 25 دی‌‎ماه و پس از برگزاری جلسه هیات مدیره و بر اساس فرمول‌هایی که در بورس قرار دارد محاسبه خواهد شد و بر اساس فرمول‌های بورس قیمت هر سهم با 500 تومان افزایش جمع شده و بر 6 تقسیم می‌شود تا قیمت معاملاتی هر سهم بدست بیاید.

    وی یادآور شد: با توجه به رقیق‌سازی سهام، امکان خرید و فروش و نقل و انقلات آن نیز افزایش می‌یابد.

    مدیر عامل گروه شرکت های هلدینگ پدیده با اشاره به اینکه یکی ازسازوکارهای ورود سهام پدیده به بورس رقیق‌سازی آن بود که خوشبختانه در حال نهایی شدن است و با این افزایش سرمایه و رقیق‌سازی سهام، راه ورود سهام پدیده به بورس نیز هموارتر می‌شود.

    انتظاری بیان کرد: بر اساس مصوبه و تکلیفی که برای گروه شرکت‌های پدیده تعیین شده است، امید می‌رود تا پایان سال جاری مجمع عمومی فوق العاده شرکت ابنیه و ساختمان با دعوت از تمامی سهامداران، تشکیل شده و در آن مجمع در مورد افزایش سرمایه مرحله دوم نیز تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

    وی اظهار امیدواری کرد که در سه، چهارماهه نخست سال 1397نیز مجمع عمومی عادی شرکت ابنیه و ساختمان را تشکیل و سهامداران اعضای هیات مدیره مورد نظر خود را انتخاب کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار