مدیران خودروعصر اعتبار

ساماندهی پایتخت بااستفاده از ظرفیت شهرهای جاده ابریشم

عصر ساختمان- ‎مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از ساماندهی پایتخت با استفاده از ظرفیت‌های مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم خبر داد.

ساماندهی پایتخت بااستفاده از ظرفیت شهرهای جاده ابریشم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، کامران زنگیشه با اشاره این که مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم دارای 4 کار گروه است، گفت: شرکت ساماندهی به عنوان ریاست کارگروه تخصصی ساماندهی شهرداری های کشور، برابر تصمیم نشست چهارم خود به عضویت کارگروه اقتصادی مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم درآمد.

    ‎وی با بیان اینکه این "مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم" زیر نظر سازمان ملل متحد فعالیت می کند و ریاست آن بر عهده ایران است، افزود: در ایران بیش از 40 شهر در مسیر جاده ابریشم قرار دارند و به طور کلی بیش از 300 شهر آسیایی و اروپایی در مسیر این جاده تاریخی قرار گرفته اند که بالغ بر 65 کشور با بیش از 40 درصد اقتصاد جهان را شامل می شود.

    ‎زنگیشه در خصوص اینکه طی چند سال گذشته کشور چین که مبدا راه ابریشم است، برنامه بلند پروازانه ای برای احیای راه ابریشم تهیه کرده است، خاطر نشان کرد: در برخی از کشورهای مسیر این جاده اقدام به سرمایه گذاری شده است که میزان این سرمایه گذاری تا سقف هزار میلیارد دلار برآورد می شود.

    ‎وی با بیان این که رییس‌جمهور چین برای عملیاتی کردن این طرح تاکنون به 20 کشور سفر و تفاهم نامه های اقتصادی و فرهنگی امضا کرده است، ادامه داد: در برخی کشورهای همسایه ایران بین 40 تا 60 میلیارد دلار از سوی چین سرمایه گذاری شده و با اجرای این طرح، ایجاد اشتغال برای 270 میلیون نفر پیش بینی شده است.

    ‎رئیس کارگروه تخصصی ساماندهی صنوف ، مشاغل و فعالیت های شهری شهرداری های کشور با اشاره به این که کارگروه تخصصی ساماندهی و مجمع شهرداران آسیایی( AMF)  به عنوان دو عضو گروه مبنا در کارگروه اقتصادی مشارکت دارند، یادآور شد: همکاری دبیرخانه تخصصی ساماندهی از طریق انتقال تجارب ساماندهی در بخش اقتصادی به شهرداری های عضو و هماهنگی در استفاده از ظرفیت های طرفین می باشد. با آغاز این همکاری، فصلی نو در فعالیت های کارگروه تخصصی ساماندهی گشوده می شود و اعضا می‌توانند، از تجارب جهانی شهرهای جاده ابریشم که از چین تا اروپا امتداد دارد بهره مند شوند.

    بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، ‎وی با بیان اینکه کارگروه تخصصی ساماندهی به عنوان سرگروه کمیته کسب و کار فعالیت کرده است، خاطر نشان کرد: این کارگروه ضمن انتقال تجارب خود از ظرفیت های مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم به ویژه در حوزه اقتصادی به نفع اعضا بهره گیری می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو